Charakteristika vnímání času v předškolním vzdělávání
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Anotace vzdělávacího programu:
Vzdělávací program se zaměřuje na seznámení s různými pedagogickými strategiemi vnímání času v předškolním vzdělávání, v různých časoprostorových kontextech. Nejde jen o označení částí dne: noc a den - celý den, ráno - dopoledne- v poledne- odpoledne- večer- v noci. Jde o provazbu : a) slovesný čas a pohyb v prostoru, b) algoritmy činností (nejen spojené s mamipulací), c) ritualizaci programu, d) gradaci v projektu trvajícím nejméně dva týdny, e) rozvoj jazyka - vytváření specifické slovní zásoby (kdy, když - pak, přitom/ zatím co- mezitím - během, nejdřív - potom/ nato, za/poprvé- za/podruhé -za/potřetí, stále, nakonec, od- do, do té doby než, teprve až, ....). Charakteristiky strategií budou provázány na jeden ze tří klíčových pohledů: a) izolované momenty (buď separovaně, nebo ve vztahu); b) omezené časové úseky; c) kontinuální pojetí. K programu je vytvořen rovněž osmistránkový text i s příklady aktivit a kritickým hodnocením dostupných materiálů, účastníci obdrží při zahájení. Teoretická část bude provázána s praktickou ve dvou úrovních: dílna a ukázka práce s dětmi (8-10 děti z nejbližší MŠ) s následnou analýzou dětských reakcí na specifické podněty. V praktické dílně účastníci pod vedením lektorky vytvoří osnovu pro gradaci aktivit; propojí historii měření času v různých prostředích s možností využití některých prvků v mateřské škole a seznámí se s podobnými zkušenostmi ze zahraničí (Itálie, Kanada, Francie, Polsko). Speciální pozornost bude věnována pozorování stínů v souvislostí s "pohybem slunce po obloze". Nestandardní aktivitou bude práce s baterkou. V závěru bude prostor pro diskusi.
Číslo programuK18-02-15-242 Kód programuK18 |
Číslo akreditaceMSMT-28430/2022-6-946 |
Garant
Miroslava Dolejšová
773 070 691
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
21. října 2024, 8:30–15:00
Cena
1090,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|