Čtení - psaní - myšlení III.
Typ vzdělávacího programu: Workshop
Cíl vzdělávacího programu:
- Pedagogové si v kontrolovaném prostředí prakticky vyzkouší čtení a interpretaci textu jak z pohledu žáka, tak lektora vedoucího společnou četbu, a dále tak prohloubí získané základy pro výuku (kritického) čtení, psaní a myšlení, jež nabyli v rámci VP „Čtení – psaní – myšlení I.” a VP „Čtení – psaní – myšlení II.“.
- Pedagogové podstoupí komentovaný průchod odborným (filosofickým) textem za účelem osvojení si dříve představených zásad interpretace textu a zbavení se případných obav z práce s (odbornými) texty v rámci výuky.
- Pedagogové získají prostor pro diskuzi a sdílení vlastní zkušeností s výukou čtení, psaní a myšlení, a to jak vzhledem k jejich předchozímu odbornému působení, tak na základě znalostí, dovedností a informací nabytých v rámci VP „Čtení – psaní – myšlení I.” a VP „Čtení – psaní – myšlení II.“.
- Pedagogové se – teoreticky i prakticky – setkají s nejčastějšími obtížemi vyvstávajícími při výuce čtení a psaní, stejně jako s návody a příklady dobré praxe, jak takovéto obtíže konstruktivně řešit.
- Pedagogové se setkají s příklady dobré praxe z VŠ, stejně jako s tím, jak je možné přenášet tyto zkušenosti do prostředí SŠ a druhého stupně ZŠ.
Anotace vzdělávacího programu:
Smyslem trojdílného workshopu „Čtení – psaní – myšlení“ je poskytnout pedagogům SŠ a druhého stupně ZŠ teoretickou i praktickou oporu při výuce postavené na čtení (zejména učebních a odborných textů) a psaní (zejména základních odborných literárních žánrů), či jejich kompetence v této oblasti dále prohlubovat, a napomáhat jim tak zprostředkovávat žákům a žákyním nejen odborné znalosti („Co?“) a dovednosti („Jak?“), nýbrž také postoje („Proč?“), a zaujímat roli průvodce na cestě myšlení.
V závěrečném workshopu si prakticky vyzkoušíte čtení a interpretaci textu pod odborným vedením lektora a podstoupíte komentovaný průchod odborným (filosofickým) textem za účelem osvojení si dříve představených zásad interpretace textu a zbavení se případných obav z práce s odbornými texty v rámci výuky. Poslední setkání je zároveň praktickou ukázkou toho, jak mohou vyučující procházet učebními a odbornými texty s žáky, jak se na takovýto způsob výuky připravovat či jaké úkoly je možné žákům v rámci interpretace a psaní textů zadávat.
Poznámka: Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 31. října 2024.
Území: Ústí n. Orlicí, Svitavy
Číslo programuA318-95-192-242-WS-06 Kód programuA318 |
|
Garant
Mgr. Aleš Chejn, BA
739 965 993
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
18. října 2024, 15:00–19:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|