Čtení - psaní - myšlení III.

Typ vzdělávacího programu: Workshop

Cíl vzdělávacího programu:

  • Pedagogové si v kontrolovaném prostředí prakticky vyzkouší čtení a interpretaci textu jak z pohledu žáka, tak lektora vedoucího společnou četbu, a dále tak prohloubí získané základy pro výuku (kritického) čtení, psaní a myšlení, jež nabyli v rámci VP „Čtení – psaní – myšlení I.” a VP „Čtení – psaní – myšlení II.“.
  • Pedagogové podstoupí komentovaný průchod odborným (filosofickým) textem za účelem osvojení si dříve představených zásad interpretace textu a zbavení se případných obav z práce s (odbornými) texty v rámci výuky.
  • Pedagogové získají prostor pro diskuzi a sdílení vlastní zkušeností s výukou čtení, psaní a myšlení, a to jak vzhledem k jejich předchozímu odbornému působení, tak na základě znalostí, dovedností a informací nabytých v rámci VP „Čtení – psaní – myšlení I.” a VP „Čtení – psaní – myšlení II.“.
  • Pedagogové se – teoreticky i prakticky – setkají s nejčastějšími obtížemi vyvstávajícími při výuce čtení a psaní, stejně jako s návody a příklady dobré praxe, jak takovéto obtíže konstruktivně řešit.
  • Pedagogové se setkají s příklady dobré praxe z VŠ, stejně jako s tím, jak je možné přenášet tyto zkušenosti do prostředí SŠ a druhého stupně ZŠ.

Anotace vzdělávacího programu:

Smyslem trojdílného workshopu „Čtení – psaní – myšlení“ je poskytnout pedagogům SŠ a druhého stupně ZŠ teoretickou i praktickou oporu při výuce postavené na čtení (zejména učebních a odborných textů) a psaní (zejména základních odborných literárních žánrů), či jejich kompetence v této oblasti dále prohlubovat, a napomáhat jim tak zprostředkovávat žákům a žákyním nejen odborné znalosti („Co?“) a dovednosti („Jak?“), nýbrž také postoje („Proč?“), a zaujímat roli průvodce na cestě myšlení.

V závěrečném workshopu si prakticky vyzkoušíte čtení a interpretaci textu pod odborným vedením lektora a podstoupíte komentovaný průchod odborným (filosofickým) textem za účelem osvojení si dříve představených zásad interpretace textu a zbavení se případných obav z práce s odbornými texty v rámci výuky. Poslední setkání je zároveň praktickou ukázkou toho, jak mohou vyučující procházet učebními a odbornými texty s žáky, jak se na takovýto způsob výuky připravovat či jaké úkoly je možné žákům v rámci interpretace a psaní textů zadávat.

Poznámka: Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 31. října 2024.

Území: Ústí n. Orlicí, Svitavy

Číslo programu

A318-95-192-242-WS-06

Kód programu

A318

Garant

Mgr. Aleš Chejn, BA

739 965 993
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Pardubice
Datum konání

18. října 2024, 15:00–19:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Dominik Kuna

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Pardubice, Za Pasáží 657

icon map pin

MAX účastníků

20

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SŠ, zástupci územních kabinetů

Poznámka

Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 31. října 2024.

Přihlásit se