U kulatého stolu 25. ledna se setkají pedagogičtí pracovníci ze škol, které vzdělávají žáky s mentálním postižením.

Změny v obsahu informatiky a zavedení digitální kompetence v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání vyvolávají otázky, zda se tyto změny vztahují také na závažněji znevýhodněné žáky s mentálním postižením v základních školách speciálních. Vždyť digitální technologie vstupují i do jejich života – a ve vzdělávání mohou představovat důležitou podporu v procesu učení.

V této souvislosti hovoříme především o tabletech či chytrých telefonech, které pro závažněji znevýhodněné žáky představují dostupnou a snadno přenosnou kompenzační pomůcku. Je potřeba je naučit účelnému využívání digitální techniky v rámci běžného každodenního života, aby nabyté vědomosti byly prakticky a pravidelně využitelné v jejich dalším studijním, pracovním i osobním životě a podpořily je v co nejvyšší míře samostatnosti.

RVP pro obor základní škola speciální sice nebyl revidován, poskytuje však dostatečný prostor pro reakci za změny, které digitalizace do našich životů přináší, a pro aktualizaci výuky informačních a komunikačních technologií.

V debatě u kulatého stolu se o své zkušenosti podělí Lenka Říhová, zástupkyně ředitelky, a Iva Jelínková, ICT koordinátorka ze ZŠS Poděbrady, a Martina Lejsková, třídní učitelka speciální třídy v ZŠ Orlí Liberec.

Živě na YouTube kanálu 25. ledna 2023 v 15 hodin.

Další aktuality

02. prosinec 2024

Předčasné odchody ze vzdělávání lze zmírnit s nástroji Cedefopu

Předčasné odchody ze vzdělávání jsou v Česku problém hlavně v souvislosti se sociálním znevýhodněním žáků a žákyň. Jak situaci zlepšit? Osvědčené přístupy z Evropy nabízí platforma Cedefopu.

Číst více

29. listopad 2024

Vychází nová EduRevue. Stáhnout v PDF si ji můžete už nyní

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Téma nejnovějšího čísla? Kurikulum pro 21. století.

Číst více

22. listopad 2024

Na konferenci Euroguidance jsme vyhlásili vítěze Národní ceny kariérového poradenství

Gratulujeme všem oceněným za rok 2024 a ostatním účastníkům děkujeme za velmi kvalitní příspěvky, které do soutěže přihlásili.

Číst více

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více