Projekty
Podpora dotačních řízení MŠMT
Národní pedagogický institut České republiky realizuje pro MŠMT administrativně technickou podporu dotačních řízení MŠMT (ATPDŘ).
V rámci ATPDŘ mimo jiné spravujeme informační systém pro dotační řízení. MŠMT vyhlásí dotační výzvu, na základě které v NPI připravíme příslušné formuláře a zájemci o dotace pak mohou jeho prostřednictvím žádat o dotace.
KOMPAS = Pilot 14
Pilot = pilotní spolupráce ČŠI + NPI ČR
– metodická pomoc školám, navazující na kritéria hodnocení Kvalitní škola.
Podpora kurikulární práce škol
Projekt podpoří modernizaci obsahu, metod a forem vzdělávání ve školách se záměrem zlepšit úroveň klíčových kompetencí, znalostí a dovedností žáků a sekundárně snížit nerovnosti ve vzdělávání.
Pokusné ověřování: Systém podpory provázejících učitelů
Cílem je realizovat, ověřit a vyhodnotit navrhovaný systém podpory provázejících učitelů, kteří vedou studenty studijních nebo vzdělávacích programů a žáky oborů vzdělání vedoucích k získání odborné kvalifikace učitele mateřské, základní nebo střední školy na praxích, v rámci praktické přípravy nebo praktického vyučování v regionálním školství.
Posilování kompetencí pedagogických pracovníků při práci s heterogenními skupinami žáků (UNICEF)
Projekt se zaměřuje na posílení kompetencí pedagogických pracovníků v předškolních zařízeních a školách při práci s heterogenními skupinami a na podporu bezpečného a inkluzivního prostředí v těchto zařízeních.
Podpora škol v kontextu digitalizace
V rámci Národního plánu obnovy (část 3.1) nabízíme podporu českým základním a středním školám při strategickém plánování smysluplného využívání digitálních technologií ve výuce.
Metodická podpora českých škol v zahraničí
Cílem aktivity je poskytnout školám v zahraničí metodickou a didaktickou podporu a umožnit žákům 1. stupně těchto škol efektivní osvojení znalostí a dovedností ve vybraných vzdělávacích oblastech.
Podpora rovných příležitostí
Hlavním cílem projektu je připravit a realizovat řešení vedoucí ke snižování rostoucích nerovností ve vzdělávání. Metodicky bude podporováno nejméně 400 škol po celé České republice.
Pokusné ověřování kombinované výuky
Účelem pokusného ověřování je ověřit možnosti organizace, obsah a metody pro kombinovanou výuku, které by mohlo do budoucna představovat rozšíření vzdělávací nabídky škol.
Předškolní a prvostupňové vzdělávání
Předškolní a prvostupňové vzdělávání se vyznačuje osobnostně orientovaným pojetím, ve kterém je podporován individuální rozvoj každého dítěte/žáka podle jeho aktuálních možností a potřeb.
Vzdělávání instruktorů praktického vyučování
Nabízíme školám i zaměstnavatelům osmihodinový kurz pro lektory, kteří budou na pracovištích zaměstnavatelů připravovat instruktory na jejich práci se žáky a studenty v rámci zajišťování odborného výcviku nebo odborné praxe.
Instruktor praktického vyučování
Nabízíme školám i zaměstnavatelům osmihodinový kurz pro lektory, kteří budou na pracovištích zaměstnavatelů připravovat instruktory na jejich práci se žáky a studenty v rámci zajišťování odborného výcviku nebo odborné praxe.
Strana 1 z 4