Aktuality
48 škol na cestě k modernímu vzdělávání
V říjnu jsme zahájili program adresné podpory, do něhož bylo vybráno 48 škol z celé České republiky. Cílem je pomoci s inovacemi školních vzdělávacích programů a dlouhodobě podpořit rozvoj škol.
Konference Strategie 2030+
Dne 12. prosince 2024 se uskuteční konference, kterou každoročně pořádá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Konference zhodnotí posuny vzdělávací politiky v ČR a představí priority na další období.
Dánsko zavádí nový typ střední odborné školy
Dánsko přichází s novým typem gymnázia, které má přilákat mladé lidi k odbornému vzdělávání. Kromě přípravy studujících na trh práce navíc otevírá dveře k dalšímu studiu.
Připravili jsme návrh inovace oborové soustavy
Návrh připravený ve spolupráci s MŠMT reaguje na dynamické změny na trhu práce a nové společenské výzvy spojené se středoškolským vzděláváním.
Představujeme Mapu spádovosti, nový nástroj pro rodiče, školy i odborníky
Mapa spádovosti je novým nástrojem, který umožňuje snadno a rychle zjistit spádovou školu podle konkrétní adresy nebo přehledně zobrazit rozdělení spádových oblastí jednotlivých škol ve městech.
Strategie dovedností: Klíčem je spolupráce aktérů a inspirace z praxe
Připravit Česko na budoucí výzvy může usnadnit strategie dovedností. Pro její vznik je zásadní partnerství mezi aktéry, ale i inspirace fungujícími přístupy – například z Norska.
Předčasné odchody ze vzdělávání lze zmírnit s nástroji Cedefopu
Předčasné odchody ze vzdělávání jsou v Česku problém hlavně v souvislosti se sociálním znevýhodněním žáků a žákyň. Jak situaci zlepšit? Osvědčené přístupy z Evropy nabízí platforma Cedefopu.
Vychází nová EduRevue. Stáhnout v PDF si ji můžete už nyní
Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Téma nejnovějšího čísla? Kurikulum pro 21. století.
Na konferenci Euroguidance jsme vyhlásili vítěze Národní ceny kariérového poradenství
Gratulujeme všem oceněným za rok 2024 a ostatním účastníkům děkujeme za velmi kvalitní příspěvky, které do soutěže přihlásili.
Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním
Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.
Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele
V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.
AI vstupuje na pracoviště: co na to pracovníci?
Umělá inteligence mění evropský trh práce. Jak se k ní staví samotní pracovníci? Jejich pohled na problematiku zjišťoval Cedefop v šetření zaměřeném na dovednosti v oblasti umělé inteligence.
Strana 1 z 33