V debatě 25. ledna jsme diskutovali o změnách v rámcových a školních vzdělávacích programech a o využití digitálních technologií v základních školách speciálních.

O své zkušenosti se s námi podělily Lenka Říhová, zástupkyně ředitelky, a Iva Jelínková, ICT koordinátorka ze ZŠS Poděbrady, Martina Lejsková, třídní učitelka speciální třídy v ZŠ Orlí Liberec a garantka společného vzdělávání NPI ČR Renata Votavová.

Hovořili jsme například o tom, co je to mobilní učebna, na co se zaměřit ve výuce znevýhodněných žáků, jak výuku organizovat či jaké typy technologií využít

Moderátorem debaty byl tajemník DigiKoalice Josef Dašek.


V popisu pod videem najdete několik inspirujících odkazů k tématu výuky informatiky v základních školách speciálních.


EU NPO MSMT

Další aktuality

27. březen 2025

MŠMT vyhlašuje pilotní ověřování modelových školních vzdělávacích programů

Iniciativa má pomoci základním školám s přechodem na revidovaný Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a poskytnout zpětnou vazbu pro finální úpravy modelových dokumentů.

Číst více

26. březen 2025

Zapojme všechny – Pomůcky do výuky pro práci učitele v heterogenní třídě

V návaznosti na publikaci Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou jsme pro vás připravili sérii pomůcek a praktických tipů určených pro přímou práci učitele v heterogenních kolektivech.

Číst více

24. březen 2025

Malta rozvíjí zelené a digitální dovednosti

Maltské vzdělávací kurzy mají připravit místní obyvatelstvo na zelenou a digitální transformaci. Zahrnují porozumění umělé inteligenci či přípravu na zelená pracovní místa.

Číst více

19. březen 2025

Zapojme všechny – Jak poznat efektivní program primární prevence

V rámci projektu Podpora rovných příležitostí jsme připravili check-list školské prevence, jednoduchý nástroj, který pomůže lépe se orientovat v široké nabídce preventivních programů.

Číst více

12. březen 2025

Belgické odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání v Belgii.

Číst více