V živě streamované debatě u kulatého stolu se budeme zabývat tím, co si lze představit pod pojmem informatické myšlení, jak souvisí s výukou nové informatiky a jak ho můžeme konkrétně rozvíjet.

Debata u kulatého stolu se koná 22. února v 15 hodin.

Pozvání přijaly: Jovanka Rybová, ředitelka ZŠ a MŠ Bohuslavice, Martina Maněnová, vedoucí Oddělení primární pedagogiky, PedF – Ústavu primární, preprimární a speciální pedagogiky Univerzity Hradec Králové, Lenka Pešťálová, učitelka 1. stupně brněnské ZŠ Laštůvka, za NPI ČR Hana Havlínová, didaktička a garantka kurikula 1. stupně.

Další zkušená pedagožka, Jana Kucianová ze ZŠ jazyků Karlovy Vary, bude přijímat Vaše dotazy.


Témata:

  • Co si máme představit pod pojmem informatické myšlení
  • Jak souvisí informatické myšlení s výukou nové informatiky
  • Jak můžeme informatické myšlení konkrétně rozvíjet a v čem se promítá do výuky na 1. stupni ještě dřív, než se ve čtvrtém ročníku začne s novým předmětem informatika
  • Jsou na rozvíjení informatického myšlení připravováni i budoucí učitelé prvního stupně na pedagogických fakultách

Přejít na sledování

Další aktuality

02. září 2025

Příručka pro školy: Jak se stát centrem celoživotního učení

Jak systematicky rozvíjet další vzdělávání a stát se tak centrem celoživotního učení? Nová publikace pomáhá středním odborným školám připravit plán rozvoje celoživotního učení a převést ho do konkrétních kroků pomocí akčního plánování.

Číst více

01. září 2025

Česko 2035: pomalý nárůst expertů a stárnutí

Český trh práce čeká v příštím desetiletí pomalý růst zaměstnanosti. Hlavními výzvami jsou stárnutí populace a nedostatek vysoce kvalifikovaných pracovníků. Prognóza Cedefopu také odhaluje, které sektory porostou a kde může dojít k nerovnováze.

Číst více

13. srpen 2025

Maďarské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání v Maďarsku.

Číst více

10. srpen 2025

Kurz NPI získal prestižní ocenění CADUV 2025 za nejlepší e-learning

E-learningový kurz Dítě s náročným chováním a úloha vychovatelů byl oceněn za kvalitu vzdělávání a inovativní přístup. Ocenění potvrzuje, že kurz splňuje vysoké mezinárodní standardy v designu i odbornosti a reflektuje pečlivý vývojový proces založený na spolupráci expertů.

Číst více

22. červenec 2025

Veřejná konzultace pomohla vylepšit návrh kurikula pro základní školy speciální

V rámci veřejné konzultace, která probíhala od 19. února do 31. března 2025, jsme prostřednictvím informačního systému, strukturovaného dotazníku a jinými cestami získali celkem 190 podnětů.

Číst více