Nejpozději od 1. září 2025 musí gymnázia zavést nový předmět informatika a začlenit do všech předmětů rozvoj digitálních kompetencí. Jak na to? O tom se budeme bavit se zástupci gymnázií, která už mají s přípravami a výukou první zkušenosti.

Jak seznamovat pedagogický sbor se změnami a jak učitele podpořit, aby využívali technologie ve výuce smysluplně z hlediska oborového obsahu a aby rozvíjeli digitální kompetence žáků? Jakou podporu pro své pedagogy v oblasti digitálních kompetencí považují oslovení ředitelé za nejvhodnější? Jak se daří zajistit kvalifikovanou výuku nové gymnaziální informatiky? Jak ředitelé spolu s pedagogy uvažovali či uvažují o vybavení školy technologiemi a digitálními pomůckami pro žáky? A co by na základě svých zkušeností mohli doporučit vám, které přípravy teprve čekají?


O své zkušenosti se s vámi podělí:

  • Jitka Kmentová, ředitelka Gymnázia Na Zatlance v Praze 5
  • Miroslava Zachariášová, ředitelka Gymnázia J. S. Machara ve Staré Boleslavi
  • Michal Šidák, ředitel Gymnázia a SOŠ dr. Václava Šmejkala, Ústí nad Labem

Hostem je také Daniela Růžičková z NPI ČR, která má na starost obsahovou stránku podpory škol při zavádění změn v oblasti nové informatiky a digitálních kompetencí.

Diskusi moderuje tradičně Josef Dašek, tajemník DigiKoalice.


Živě streamová debata se koná ve středu 31. května od 15 hodin.

Připojit se


EU NPO MSMT

Další aktuality

02. prosinec 2024

Předčasné odchody ze vzdělávání lze zmírnit s nástroji Cedefopu

Předčasné odchody ze vzdělávání jsou v Česku problém hlavně v souvislosti se sociálním znevýhodněním žáků a žákyň. Jak situaci zlepšit? Osvědčené přístupy z Evropy nabízí platforma Cedefopu.

Číst více

29. listopad 2024

Vychází nová EduRevue. Stáhnout v PDF si ji můžete už nyní

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Téma nejnovějšího čísla? Kurikulum pro 21. století.

Číst více

22. listopad 2024

Na konferenci Euroguidance jsme vyhlásili vítěze Národní ceny kariérového poradenství

Gratulujeme všem oceněným za rok 2024 a ostatním účastníkům děkujeme za velmi kvalitní příspěvky, které do soutěže přihlásili.

Číst více

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více