Nejpozději od 1. září 2025 musí gymnázia zavést nový předmět informatika a začlenit do všech předmětů rozvoj digitálních kompetencí. Jak na to? O tom se budeme bavit se zástupci gymnázií, která už mají s přípravami a výukou první zkušenosti.

Jak seznamovat pedagogický sbor se změnami a jak učitele podpořit, aby využívali technologie ve výuce smysluplně z hlediska oborového obsahu a aby rozvíjeli digitální kompetence žáků? Jakou podporu pro své pedagogy v oblasti digitálních kompetencí považují oslovení ředitelé za nejvhodnější? Jak se daří zajistit kvalifikovanou výuku nové gymnaziální informatiky? Jak ředitelé spolu s pedagogy uvažovali či uvažují o vybavení školy technologiemi a digitálními pomůckami pro žáky? A co by na základě svých zkušeností mohli doporučit vám, které přípravy teprve čekají?


O své zkušenosti se s vámi podělí:

  • Jitka Kmentová, ředitelka Gymnázia Na Zatlance v Praze 5
  • Miroslava Zachariášová, ředitelka Gymnázia J. S. Machara ve Staré Boleslavi
  • Michal Šidák, ředitel Gymnázia a SOŠ dr. Václava Šmejkala, Ústí nad Labem

Hostem je také Daniela Růžičková z NPI ČR, která má na starost obsahovou stránku podpory škol při zavádění změn v oblasti nové informatiky a digitálních kompetencí.

Diskusi moderuje tradičně Josef Dašek, tajemník DigiKoalice.


Živě streamová debata se koná ve středu 31. května od 15 hodin.

Připojit se


EU NPO MSMT

Další aktuality

08. září 2025

Představujeme odborné veřejnosti nový informační systém pro tvorbu a publikaci rámcových vzdělávacích programů

Plně digitalizovaný informační systém přináší otevřená data a aplikační programové rozhraní. Nabízí tak nové možnosti pro vývojáře a dodavatele školních informačních systémů.

Číst více

02. září 2025

Příručka pro školy: Jak se stát centrem celoživotního učení

Jak systematicky rozvíjet další vzdělávání a stát se tak centrem celoživotního učení? Nová publikace pomáhá středním odborným školám připravit plán rozvoje celoživotního učení a převést ho do konkrétních kroků pomocí akčního plánování.

Číst více

01. září 2025

Česko 2035: pomalý nárůst expertů a stárnutí

Český trh práce čeká v příštím desetiletí pomalý růst zaměstnanosti. Hlavními výzvami jsou stárnutí populace a nedostatek vysoce kvalifikovaných pracovníků. Prognóza Cedefopu také odhaluje, které sektory porostou a kde může dojít k nerovnováze.

Číst více

13. srpen 2025

Maďarské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání v Maďarsku.

Číst více

10. srpen 2025

Kurz NPI získal prestižní ocenění CADUV 2025 za nejlepší e-learning

E-learningový kurz Dítě s náročným chováním a úloha vychovatelů byl oceněn za kvalitu vzdělávání a inovativní přístup. Ocenění potvrzuje, že kurz splňuje vysoké mezinárodní standardy v designu i odbornosti a reflektuje pečlivý vývojový proces založený na spolupráci expertů.

Číst více