Projekt P-KAP stojí u zrodu metodických sítí odborníků na témata akčního plánování jako jednotného, přehledně členěného Katalogu registrovaných odborníků – lidí potřebné kvalifikace a zkušeností v požadovaném regionu.

Spustili jsme moderní nástroj, online metodické sítě odborníků ve všech 14 krajích republiky pokrývající tematické obsahové oblasti akčního plánování (odborné a polytechnické vzdělávání, podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě, kariérové poradenství vč. prevence předčasných odchodů ze vzdělávání, inkluze, celoživotní učení, digitální kompetence, čtenářská a matematická gramotnost, rozvoj výuky cizích jazyků) i oblast řízení a plánování. Tito odborníci Edusítě jsou sdruženi v oborových tematických skupinách na profesní sociální síti LinkedIn a zaměřují se především na středoškolské a vyšší odborné vzdělávání a na regionální vzdělávací politiku. Začátkem června 2021 bylo v Katalogu odborníků Edusítě zaregistrováno 210 odborníků na akční plánování a jeho tematické oblasti.

Aktuálně probíhají online setkání členů jednotlivých oborových tematických skupin, v jejich čele stojí jako správci garanti příslušné oblasti v projektu P-KAP.

Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více