Pro školní rok 2021/22 se do projektu zapojilo zatím 251 učitelů dějepisu. Pedagogové se nyní budou vzájemně podporovat a předávat si zkušenosti, jak oživit výuku dějepisu.

Projekt Dějepis+ realizuje Národní pedagogický institut České republiky v těsné spolupráci s Ústavem pro studium totalitních režimů. Vznikl jako pokusné ověřování vyhlášené MŠMT. Cílem je podpořit učitele, aby vedli žáky k pochopení souvislostí historických událostí a rozvíjeli kritické myšlení. V této souvislosti podepsali představitelé MŠMT, NPI ČR, ÚSTR a ČVUT v září 2021 memorandum o spolupráci, které rámuje základní mantinely spolupráce těchto subjektů, včetně využití aplikace HistoryLab pro účely projektu Dějepis+.

„Projekt vychází z principů výuky dějin v pojetí nazývaném historická gramotnost nebo historické myšlení. Pedagogům nyní předáváme nové techniky, které pak mohou využít při sestavování vlastních hodin a při vedení ostatních kolegů – pedagogů v jednotlivých regionech v rámci učících se komunit. Učící se komunita je základním pilířem modernizace výuky dějin 20. století, na kterou se projekt Dějepis+ zaměřuje,“ říká manažerka projektu Martina Ondrouchová.

Tisková zpráva PDF

Tisková zpráva Word

Fotografie

Foto: Daniel Pražák


Kontakt pro novináře:
MgA. Vendula Ježková, Ph.D.
Tel.: +420 777 458 959
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Další aktuality

07. květen 2024

Spolupráce na podpoře škol: Kulatý stůl o roli průvodců ve školách

Kulatý stůl, který se konal 30. 4. 2024, otevřel diskuzi klíčových organizací působících ve vzdělávání o možné spolupráci při činnosti průvodců, jejichž hlavní rolí bude podpora škol spojená se zaváděním revidovaného RVP ZV.

Číst více

25. duben 2024

Zveme vás na mezinárodní konferenci pro budoucnost neformálního a formálního vzdělávání

Nenechte si ujít mezinárodní konferenci v Plzni o vzdělávání, které baví žáky. Hlavními tématy budou generace Z, její silné stránky a potřeby, mindset a motivace žáků a učitelů, wellbeing a práce s nadanými v rámci heterogenního kolektivu.

Číst více

23. duben 2024

Společný evropský referenční rámec pro jazyky – praktické rady pro efektivní využití

Zveřejnili jsme český překlad aktualizované kapitoly publikace CEFR zaměřené na tvorbu deskriptorů s důrazem na plurilingvní a plurikulturní kompetence.

Číst více

22. duben 2024

Ocenění za úřednický čin roku 2023 míří také k nám

Z prvního ročníku projektu Úřednický čin roku vzešlo jedenáct oceněných. U odborné poroty zabodoval v kategorii Týmová podpora také tým designu služeb NPI ČR, vedený Matějem Bacovským.

Číst více

02. duben 2024

Zahájili jsme veřejnou konzultaci rámcových vzdělávacích programů

NPI ČR předkládá k veřejné konzultaci výsledky práce odborných pracovních skupin, které se zabývaly revizí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

Číst více