Code Week (Evropský týden programování) je iniciativa, jejímž cílem je zábavným a aktivním způsobem přiblížit programování a digitální gramotnost každému člověku.

CodeWeek letos probíhá od 9. do 24. října. V rámci CodeWeek mají školy, neziskové organizace, programovací kluby a další organizace příležitost organizovat akce zaměřené na programování a informatické myšlení.

S podporou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Národního pedagogického institutu ČR se také letos do CodeWeek zapojuje DigiKoalice a vyzývá všechny účastníky, aby zorganizovali akci, přihlásili se pomocí webových stránek a dali o akci vědět ve své síti.

DigiKoalice vytvořila výukové balíčky pro žáky ZŠ, se kterými můžete žáky pozvat do říše programování. Výukové materiály lze využít při prezenční i vzdálené výuce. Jak k tomu dodává ambasadorka CodeWeek v ČR Martina Teichmannová: "Našimi výukovými balíčky chceme povzbudit učitele, aby svým studentům umožnili nahlédnout do světa programování a inspirovali je k hlubšímu zájmu. Ve svých třídách mohou s našimi lekcemi uspořádat praktické aktivity a lekce, ať už online, nebo offline."

Na facebookové stránce @codeweekcz DigiKoalice sdílí tzv. Codictionary se základními pojmy souvisejícími s programováním a kyberprevencí. V srpnu také DigiKoalice uspořádala webinář "Jak na CodeWeek online i offline" pro všechny, kteří by se do něj rádi zapojili. Jeho záznam najdete na YouTube kanále DigiKoalice.

V České republice letos CodeWeek probíhá na pozadí revizí rámcových vzdělávacích programů v oblasti informatiky a digitálních kompetencí. "Iniciativu CodeWeek vnímám jako příležitost podpořit probíhající revize kurikula a ukázat učitelům, ale i rodičům, že rozvoj informatického myšlení a výuka programování je příležitostí pro každého žáka ZŠ či SŠ," říká Daniela Růžičková z Národního pedagogického institutu ČR. V souvislosti s probíhajícími ICT revizemi je do konce října otevřen formulář pro školy, které s novou informatikou chtějí začít k 1. září 2022. 

Všechny důležité informace o tom, jak se zapojit do Evropského týdne programování, kde najdete vzdělávací a výukové zdroje o programování, i návod, jak zorganizovat akci, najdete na stránkách http://codeweek.eu/. Pokud chcete sledovat poslední novinky a být v kontaktu s dalšími organizátory, CodeWeek je v ČR aktivní také na sociálních sítích – Facebooku, Instagramu a Twitteru. Užitečné příspěvky najdete také na webu DigiKoalice.


Evropský týden programování v České republice podporuje i Úřad vlády ČR. Dalšími partnery a aktivními podporovateli Evropského týdne programování v ČR jsou Dům zahraniční spolupráce, Jednota školských informatiků, Czechitas či Sdružení VIA (Meet and Code).

Další aktuality

02. září 2025

Příručka pro školy: Jak se stát centrem celoživotního učení

Jak systematicky rozvíjet další vzdělávání a stát se tak centrem celoživotního učení? Nová publikace pomáhá středním odborným školám připravit plán rozvoje celoživotního učení a převést ho do konkrétních kroků pomocí akčního plánování.

Číst více

01. září 2025

Česko 2035: pomalý nárůst expertů a stárnutí

Český trh práce čeká v příštím desetiletí pomalý růst zaměstnanosti. Hlavními výzvami jsou stárnutí populace a nedostatek vysoce kvalifikovaných pracovníků. Prognóza Cedefopu také odhaluje, které sektory porostou a kde může dojít k nerovnováze.

Číst více

13. srpen 2025

Maďarské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání v Maďarsku.

Číst více

10. srpen 2025

Kurz NPI získal prestižní ocenění CADUV 2025 za nejlepší e-learning

E-learningový kurz Dítě s náročným chováním a úloha vychovatelů byl oceněn za kvalitu vzdělávání a inovativní přístup. Ocenění potvrzuje, že kurz splňuje vysoké mezinárodní standardy v designu i odbornosti a reflektuje pečlivý vývojový proces založený na spolupráci expertů.

Číst více

22. červenec 2025

Veřejná konzultace pomohla vylepšit návrh kurikula pro základní školy speciální

V rámci veřejné konzultace, která probíhala od 19. února do 31. března 2025, jsme prostřednictvím informačního systému, strukturovaného dotazníku a jinými cestami získali celkem 190 podnětů.

Číst více