Cílem soutěže #CedefopPhotoAward je zviditelnit odborné vzdělávání a dát možnost žákům, studentům i dospělým ukázat jejich talent a užít si trochu zábavy po náročné koronavirové pandemii.

Do soutěže #CedefopPhotoAward se mohou hlásit týmy složené z nejvýše čtyř žáků, studentů nebo dospělých účastnících se dalšího vzdělávání, a to z Evropské unie, Norska a Islandu. Úkolem týmu je vytvořit originální fotopříběh ze čtyř až pěti fotografií a/nebo video do 60 vteřin, v němž hraje hlavní roli odborné vzdělávání, a ukázat v něm stejně jako v minulém ročníku své digitální a/nebo „zelené“ dovednosti (environmentální, vztahující se k životnímu prostředí), které si jeho členové během vzdělávání osvojili. 

Tento příběh následně autoři opatří komentářem v rozsahu sto slov s hlavní myšlenkou, která za jejich příběhem stojí. Může se jednat o projekt, který žáci vytvořili, zkušenost ze zahraniční stáže, ukázku získaných dovedností nebo toho, jak odborné vzdělávání ovlivňuje jejich život.

Příklady příspěvků do soutěže:

  • projekt, který studenti uskutečnili za pomoci „zelených“ nebo digitálních dovedností
  • skupinový projekt v rámci distančního vzdělávání, do něhož každý člen týmu přispívá na dálku zkušenost ze stáže v zahraničí jako součást odborného vzdělávání
  • studenti ztvární, jak odborné vzdělávání ovlivnilo jejich život
  • iniciativa na šetření energií nebo zdroji, na „ekologizaci“ pracovního nebo učebního prostředí
  • iniciativa využívající digitální technologie k obohacení procesu učení.

Hlavní ceny soutěže 

Dva vítězné týmy oceněné za nejlepší série fotografií se v doprovodu svých učitelů či tutorů zúčastní Evropského týdne odborných dovedností, který proběhne v roce 2022 a kde bude oznámen vítěz první ceny. Speciální cenu poroty za nejlepší video získá jeden tým, který se zúčastní zahájení mezinárodního filmového festivalu v březnu 2022 v Soluni.

Jak na to

Přihlásit se můžete do 12. prosince 2021. Do tohoto termínu je potřeba fotografie, případně i video nahrát do formuláře na tomto odkaze. Více informací najdete v podmínkách a pravidlech soutěže.  

Úspěch českých týmů v minulých ročnících soutěže 

V roce 2020 vyhrál získal český tým „Zala“ z Vyšší odborné školy zdravotnické a Střední školy zdravotnické z Ústí nad Labem speciální cenu poroty za svou sérii fotek s názvem „Zase spolu“ a s dalšími třemi týmy (z Polska, Řecka a Slovenska) se staly vítězi evropské soutěže. Podrobné informace o úspěších českého týmu najdete v článku na webu ReferNetu. Vítězné fotografie z roku 2020 si můžete prohlédnout v galerii na webu Cedefopu

V roce 2019 se mezi dvacet nejúspěšnějších účastníků soutěže dostaly dva týmy z českých odborných škol, konkrétně z Vyšší odborné školy zdravotnické a Střední školy zdravotnické, Ústí nad Labem, a ze Střední uměleckoprůmyslové školy Uherské Hradiště. Celkem se v roce 2019 soutěže zúčastnilo 112 týmů z 20 evropských zemí, dohromady 380 žáků odborných škol a 76 učitelů a tutorů. Z České republiky se soutěže zúčastnilo devět týmů.

Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více