Cílem České vědy do Tibetu je dostavba školní budovy a zahájení výuky fyziky, chemie, biologie a IT ve Spring Dales Public School v Malém Tibetu. Jsou potřeba čeští vědci nebo učitelé, kteří školu pojedou slavnostně otevřít a realizovat první výuku věd.

Neziskovka Brontosauři v Himálajích dokončí v létě 2022 novou školní budovu se specializovanými třídami v Malém Tibetu. Na přelomu července a srpna otevře skupina českých vědců a učitelů školní budovu a následně bude realizovat 14denní výuku zaměřenou na fyziku, chemii, biologii a IT.

Více informací

Obsah výuky záleží zcela na českém dobrovolníkovi, stačí formou projektové výuky popularizovat jakékoliv téma – například programování robotů, science show nebo princip vodní turbíny. Dobrovolnické působení je otevřeno všem pro nadšení pro vědu, tj. není potřeba obsáhlá pedagogická průprava. Na třítýdenní cestu se tedy mohou vypravit studenti, zkušení pedagogové, kutilové nebo i rodiny s dětmi. Důležité je podat přihlášku do konce ledna 2022. 

Brontosauři v Himálajích – dobrovolnictví

Brontosauři v Himálajích vyhlásili dokončení školní laboratoře již na léto 2020. V lednu byla realizována velmi úspěšná kampaň s facebookovým dosahem 1,5 milionu lidí (bez placené propagace), která následně získala nespočet ocenění včetně světově nejprestižnějšího ocenění v marketingu a reklamě D&AD, konkrétně Wood pencil. Připravená skupina vědců a učitelů se ale kvůli koronavirové pandemii do Malého Tibetu nemohla vydat. Protiepidemická opatření znemožnila také dostavbu školní laboratoře. Přes opakované úsilí se v posledních dvou letech podařilo realizovat pouze část dostavby.

Brontosauři v Himálajích shání také pracovníka s pedagogickou praxí, který by mohl v září odjet do školy na dva měsíce předávat tamním učitelům své zkušenosti.

Více informací


Brontosauři v Himálajích podporují rozvoj školy Spring Dales Public School ve vesnici Mulbekh od roku 2008. Od té doby se zvýšil počet dětí z 80 na 250, studenti se stali nejlepšími z celého okresu. Na investice získali 14 mil. Kč včetně darů od dalajlamy.

Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více