Expertní panel MŠMT pro revizi Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zpracoval podněty, které vzešly z veřejného připomínkování Hlavních směrů revize a dokument předal ministru školství.

Dokument obsahuje zadání, vizi a hodnoty, kterými se budou při své práci řídit tvůrci RVP ZV, tedy Národní pedagogický institut ČR, učitelé z praxe, didaktici z pedagogických fakult a experti z nestátních organizací.

Rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání prošly připomínkovými řízeními, ve kterých se sešlo několik tisíc připomínek a podnětů od rodičů, ředitelů, učitelů a dalších aktérů ve vzdělávání. Jsem upřímně rád, že tento dokument budí takovou pozornost, protože si to opravdu zaslouží. Je třeba si totiž uvědomit, že svět se dynamicky vyvíjí a my chceme pro naše děti takovou školu, která je připraví ne na minulost, ale na budoucnost. Školu, která neklade důraz na biflování stohů dat, ale rozvíjí v žácích dovednosti a kompetence, díky kterým budou lépe připraveni na svou následující profesní kariéru,” říká Petr Gazdík, ministr školství, mládeže a tělovýchovy.

V současné době jsou dokončovány textové úpravy celého dokumentu Hlavní směry revize RVP ZV. Následovat bude grafická úprava dokumentu, jeho předání do vnitřního připomínkového řízení a schválení MŠMT. 

Předpokládaný termín vydání schválených Hlavních směrů revize RVP ZV je 31. července 2022.

Zveřejnění všech připomínek a způsobu jejich vypořádání je vzhledem k jejich počtu a náročnosti zpracování předpokládáno rovněž 31. července 2022.

hlavni smery revize


 Více informací naleznete na webových stránkách: velke-revize-zv.rvp.cz

Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více