Dvouleté studium vychází z excelentních tuzemských i zahraničních programů a vybaví budoucí a začínající ředitele dovednostmi, které nejvíce ovlivňují učení žáků.

Studium programu Lídr školy zahrnuje 250 hodin, tedy až dvojnásobný rozsah ve srovnání s běžnými kvalifikačními programy. Zaměřuje se na sebepoznání, komunikaci a vedení týmu, motivaci, evaluaci, plánování a pedagogické vedení, což jsou dovednosti, které nejvíce ovlivňují učení žáků. Samotnému vedení lidí a kvalitě výuky je věnováno 126 hodin.

Do programu Lídr školy nastupuje 72 účastníků. Během přibližně čtyřměsíční lhůty pro podání přihlášek projevilo zájem o studium 207 lidí. „Přijali jsme ty účastníky, kteří splňovali podmínku, že jsou budoucími nebo začínajícími řediteli. Velký zájem o program nám ale jasně ukazuje, že i zkušení ředitelé se chtějí zlepšovat ve vedení učitelských sborů a stávat se pedagogickými lídry,“ míní ředitel Národního pedagogického institutu ČR, Ivo Jupa.

Lektory Lídra škola jsou špičkoví ředitelé z různých typů škol, psychologové i právníci. Kromě prezenční výuky jsou součástí studia i reflektované stáže u zkušených ředitelů, závěrečná práce a zkouška.

„Důraz na dovednosti, díky kterým ředitel dokáže zlepšit kvalitu učení žáků je to, co Lídra školy odlišuje. Měníme vnímání ředitelské role, což je pro celý vzdělávací systém zásadní věc. Ředitelé, kteří projdou Lídrem školy, budou vědět, že manažerské a provozní záležitosti mohou delegovat na své kolegy a svou pozorností se zaměří především na to, zda mají děti a učitelé dobré podmínky pro učení. To je to podstatné,” uvedl Martin Kozel, ředitel organizace Učitel naživo.

Pilotní ročník programu po jeho vyhodnocení ministerstvo školství využije pro nastavení nového standardu kvalifikačního studia ředitelů.


Program vznikl díky spolupráci organizace Učitel naživo a Národního pedagogického institutu České republiky, kterou zastřešilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.



Učitel naživo je nezisková organizace s týmem expertů, která usiluje o modernizaci českého vzdělávání.

www.ucitelnazivo.cz


Více informací na webu www.lidrskoly.cz

Další aktuality

21. říjen 2025

Budoucnost ČR závisí na dovednostech

Česko čelí výzvám v oblasti rozvoje dovedností – od nízké účasti dospělých na vzdělávání až po potíže podniků se získáváním pracovníků a pracovnic. Infografiky Cedefopu přinášejí přehled o tom, jak si v těchto oblastech stojíme ve srovnání s ostatními zeměmi.

Číst více

15. říjen 2025

Pozvánka na konferenci: Inovativní přístupy ve vzdělávání dospělých

Zveme vás na konferenci Inovativní přístupy ve vzdělávání dospělých, která se uskuteční 12. listopadu v Praze. Akce představí inspirativní organizace, které propojují učení se zážitkem, komunitou a nevšedními metodami.

Číst více

13. říjen 2025

Mezinárodní vzdělávací událost tohoto podzimu se jmenuje Future Port Youth 2025

Globální technologická konference v angličtině se koná 13. listopadu v Praze a potkáte na ní přední odborníky na inovace všech generací z celého světa.

Číst více

03. říjen 2025

Rakousko: učňovská vzdělávací platforma

Rakouská platforma Wîse up nabízí vzdělávací obsah na podporu duálního odborného vzdělávání. Ucelené digitální programy pro učně a učnice posilují flexibilitu a individuální přístup k profesní přípravě.

Číst více

02. říjen 2025

Program KOMPAS je klíčovou součástí podpory ředitelů škol

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy spustilo novou etapu podpory vedení škol. Nástrojem jeho strategie je program Koordinace metodické podpory a spolupráce.

Číst více