Také letošní Evropský týden programování nabídne širokou škálu aktivit, jejichž cílem je přenést programování do výuky.

Evropský týden programování (Codeweek) se bude konat od 8. do 23. října 2022. Bude stavět na úspěších předchozích ročníků.

  • V roce 2021 se do iniciativy zapojily 4 miliony lidí ve více než 80 zemích světa.
  • V roce 2021 byl průměrný věk účastníka Týdne programování 11 let a téměř polovinu (49 %) účastníků tvořily ženy nebo dívky.
  • Počet aktivit v rámci Týdne programování se každoročně zvyšuje, z 300 v roce 2013 na 78 000 v roce 2021, přičemž cíl pro rok 2022 je 100 000.
  • Ze 78 000 akcí v roce 2021 se 88 % akcí Evropského týdne programování uskutečnilo ve školách, což dokazuje, jak dobře lze programování přenést do výuky.

Tisková zpráva ke stažení 


Evropský týden programování je občanská iniciativa podporovaná Evropskou komisí, jejímž cílem je přiblížit programování a digitální gramotnost každému člověku, a to zábavnou a poutavou formou prostřednictvím aktivit organizovaných po celém světě učiteli a nadšenci do programování. Letos proběhne již desátý ročník.

Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více