Webinář Problémové chování žáků
ONLINE
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Anotace vzdělávacího programu:
Obsah dvoudenního webináře:
1. den
1. blok (90 minut)
ADHD F.90.0 x Nevychovanost projevy hyperaktivity u žáků s ADHD a u žáků s nevychovaností. Narušení v oblasti pozornosti – především kapacit, kvalita a výběrovost (figura x pozadí) – konkrétní ukázka, jak vnímá učitele žák, který má narušení v oblasti této modality. Perseverace a zabíhání – projevy u žáka s ADHD a žáka bezlimitního. Impulzivita jako způsob řešení problémů – jak se tento projev liší u žáků s ADHD a opět žáků bezhraničních.
Přestávka 60 minut (v rámci níž je možno maximálně 30 minut věnovat reakcím na vznesené dotazy a podněty účastníků)
2. blok (90 minut)
Nechtěné děti – tzn. jedinec s neuspokojenou bazální jistotou v souvislosti s poruchami chování – popis bazální jistoty od těhotenství až do dospívání. Typické projevy žáků s poruchou attachementu a možnosti přístupu. Možná problematická školní kariéra žáků s výše uvedenou poruchou od MŠ po střední školu. Fyzické týrání jako jeden ze způsobů syndromu CAN ve spojení s antisociální poruchou chování projevy žáků s antisociální poruchou chování – maligní agrese, šikana, agrese vůči zvířatům apod. Rizikoví rodiče pro fyzické týrání, rizikové děti pro fyzické týrání.
2. den
1. blok (90 minut)
Psychické týrání - jeho definice – aktivní a pasivní forma souvislost s opoziční poruchou chování, zanedbávání v souvislosti s krádežemi, útěky a toulkami. Rozbor, definice a základních 11 projevů opoziční poruchy chování – např. náladovost, vyvolávání hádek, svalování viny za vlastní prohřešky na někoho jiného, atd. Rizikoví rodiče a rizikové situace pro psychické týrání , rizikové děti pro psychické týrání. Další spouštěče opoziční poruchy chování – vystavování žáka neadekvátním nárokům, nepodpora žáka, zanedbávání - souvislost s pravými krádežemi a lhaním, rozdíl mezi útěkem a toulkou.
Přestávka 60 minut (v rámci níž je možno maximálně 30 minut věnovat reakcím na vznesené dotazy a podněty účastníků)
2. blok (90 minut)
Sebepoškozování jako jedna z forem patologického chování žáků – rozbor jednotlivých typů sebepoškozování – stereotypní, automutilace, kompulzivní, impulzivní. Druhy sebepoškozování – např. trichotilomanie, masivní onychofagie, poškozování kůže, syndrom pořezávaného zápěstí, skarifikace, apod. Spouštěče sebepoškozování u žáků – škola i rodina, postup při zjištění sebepoškozování v rámci školy – úzká spolupráce s rodinou. Možnosti školy v prevenci rizikového chování, spolupráce s jinými participujícími organizacemi (OSPOD, Policie ČR, pedagogicko – psychologické poradny, apod) – vytvoření výchovné komise, pravidla vedení výchovné komise.
Diskuze a sdílení zkušeností.
Číslo programuN49-03-20-251 Kód programuN49 |
Číslo akreditaceMSMT-6488/2022-6-328 |
Garant
Mgr. Barbora Janulíková
770 321 659
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
20.02.2025 (14:00 - 18:00), 27.02.2025 (14:00 - 18:00)
Cena
1200,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|