Viditelné učení pro žáka, viditelné učení pro učitele

Hashtagy: #viditelnéučení #formativníhodnocení

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Anotace vzdělávacího programu:

Program navazuje na úvodní semináře –  „Formativním hodnocením ke kvalitnějšímu učení každého žáka“  a  „Jak využít strategie a techniky FH ke zvýšení zodpovědnosti žáka za své učení“.

„K viditelnému učení dochází, když učitelé vidí učení očima žáků a pomáhají jim stát se svými vlastními učiteli.“ 
Na konkrétní videolekci identifikujeme a shrneme využití strategií formativního hodnocení – plánování a stanovování cílů, organizování třídní diskuse, poskytování efektivní zpětné vazby a aktivizování žáků jako zdrojů učení pro sebe navzájem.                                     

Následně prodiskutujeme, které techniky a s jakým výsledkem, uvedli účastníci do praxe (losovátka, mazací tabulky, semafor, lepítka, ABCD karty, …) . Zaměříme se na druhou strategii FH (podle Dylana Wiliama)  „Organizování efektivní třídní diskuse, aktivit a zadávání úloh, kterými získáme důkazy o učení“, a to konkrétně na:

  • Konstrukce pro vytvoření otázek a nejčastější chyby
  • Reflektivní výroky
  • Dotazníky k výuce
  • Vstupenky a propustky
  • Zakládací obaly a evidence učitele

     V závěru si shrneme, čemu se má naučit učitel, aby maximalizoval účinek svého působení na žáky a zajistil jejich trvalé zlepšování (podle Helen Timperley).

Číslo programu

A325-03-24-251-01

Kód programu

A325

Garant

Mgr. Zuzana Prokšová, DiS.

775 571 628
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Základní vzdělávání
  • 1. stupeň ZŠ
  • 2. stupeň ZŠ
Kraje
  • Jihlava
Datum konání

13. března 2025, 08:30–14:30

Cena

1000,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Viktorie Petřivá

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Jihlava, Zborovská 3

icon map pin

MAX účastníků

15

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ

Přihlásit se