Viditelné učení pro žáka, viditelné učení pro učitele
Hashtagy: #viditelnéučení #formativníhodnocení
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Program navazuje na úvodní semináře – „Formativním hodnocením ke kvalitnějšímu učení každého žáka“ a „Jak využít strategie a techniky FH ke zvýšení zodpovědnosti žáka za své učení“.
„K viditelnému učení dochází, když učitelé vidí učení očima žáků a pomáhají jim stát se svými vlastními učiteli.“
Na konkrétní videolekci identifikujeme a shrneme využití strategií formativního hodnocení – plánování a stanovování cílů, organizování třídní diskuse, poskytování efektivní zpětné vazby a aktivizování žáků jako zdrojů učení pro sebe navzájem.
Následně prodiskutujeme, které techniky a s jakým výsledkem, uvedli účastníci do praxe (losovátka, mazací tabulky, semafor, lepítka, ABCD karty, …) . Zaměříme se na druhou strategii FH (podle Dylana Wiliama) „Organizování efektivní třídní diskuse, aktivit a zadávání úloh, kterými získáme důkazy o učení“, a to konkrétně na:
- Konstrukce pro vytvoření otázek a nejčastější chyby
- Reflektivní výroky
- Dotazníky k výuce
- Vstupenky a propustky
- Zakládací obaly a evidence učitele
V závěru si shrneme, čemu se má naučit učitel, aby maximalizoval účinek svého působení na žáky a zajistil jejich trvalé zlepšování (podle Helen Timperley).
Číslo programuA325-03-24-251-01 Kód programuA325 |
|
Garant
Mgr. Zuzana Prokšová, DiS.
775 571 628
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
13. března 2025, 08:30–14:30
Cena
1000,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|