Desatero NPI ČR úspěšné práce s heterogenní třídou II.

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Anotace vzdělávacího programu:

Seminář je založen na využití metodického materiálu NPI ČR, publikace „Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou“ (dále Desatero) publikovaný na webu zapojmevsechny.cz. Tato publikace byla rozšířena o reflektivní deník učitele, který ke každé zásadě nabízí nástroj pro sebehodnocení, žádoucí profesní rozvoj učitele i kolegiální sdílení zkušeností v podobě check-listu, který je možné využít také jako samostatný nástroj. Prezenční vzdělávání využívající Desatero, Check-list a reflektivní deník umožňuje pedagogickým pracovníkům rozvíjet kompetence pro práci s pestrou třídou. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení. Druhý díl z třídílné série prezenčních seminářů se zaměřuje na realizaci výuky srozumitelné pro všechny žáky. Nedílnou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení.

 

  1. blok (30 minut)
  • Úvod – seznámení účastníků, zjišťování očekávání

90 minut

  • Používejme jednoduchý jazyk s možností vizuální podpory pro žáky – osvědčené tipy, jak během vyučovací hodiny úspěšně používat jednoduchý jazyk a vizuální oporu.
  • Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele zaměřená na vizuální podporu žáků. Vyzkoušení způsobu, jak s těmito nástroji pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou.

Přestávka (15 minut)

2. blok 90 minut

  • Vytvářejme pestré učební situace, motivujme žáky ke kooperativnímu učení – co je kooperativní vyučování a kooperativní učení, výukové metody podporující kooperaci žáků, indikátory funkční kooperace žáků, tipy pro utváření flexibilních skupin žáků, respektování učebních stylů žáků.
  • Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele zaměřená na kroky učitele při vytváření pestrých učebních situací.
  • Ujišťujme se průběžně během výuky, že si všichni žáci vědí rady, pravidelně sbírejme zpětnou vazbu od žáků – jak se ujišťovat, že si žáci vědí rady, jak si ověřovat porozumění v průběhu úkolu.
  • Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k dovednosti ověřování, zda si všichni žáci vědí rady.

Přestávka (15 minut)

 

3. blok 90 minut

  • Nastavujme kritéria hodnocení tak, aby mohli žáci zažívat úspěch, podporujeme tím jejich motivaci k učení a ke vzdělávání – jak hodnotit žáky v heterogenním kolektivu, nástroje formativního hodnocení žáků, poskytování adresné a konkrétní zpětné vazby, využívání nástrojů sebehodnocení a vzájemného hodnocení žáků.
  • Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k nastavování kritérií hodnocení tak, aby všichni žáci mohli zažívat úspěch.

4. blok 60 minut

  • sdílení zkušeností, diskuse, reflexe
Číslo programu

A448-25-23-242

Kód programu

A448

Garant

Mgr. Zdeněk Duša

775 571 632
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Základní vzdělávání
  • 1. stupeň ZŠ
  • 2. stupeň ZŠ
Kraje
  • Zlín
Datum konání

28. listopadu 2024, 09:00–16:00

Cena

1300,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. et Mgr. Vendula Jašková, Ph.D.

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Zlín, Potoky 267

icon map pin

MAX účastníků

25

icon map pin

Cílová skupina
asistenti pedagoga, odborní pracovníci školních poradenských pracovišť, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ

Přihlásit se