Zavádění formativního hodnocení do praxe
Hashtagy: #formativnipristup
Typ vzdělávacího programu: Krajský workshop
Vstupní úroveň účastníků: mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci získají příležitost sdílet své dosavadní zkušenosti a konfrontovat je se zkušenostmi a názory ostatních a vzájemně se tak inspirovat.
Na konci budou účastníci schopni:
· popsat rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením,
· vyjmenovat základních pět principů formativního hodnocení (přístupu) a popsat, jak je lze realizovat v praxi,
· vytvořit základní sadu kritérií hodnocení pro různé typy žákovských výstupů,
· identifikovat principy, které lze již pozorovat v jejich vlastní výuce,
· vybrat konkrétní techniky, které mohou nově zavést do své praxe.
Anotace vzdělávacího programu:
Program je koncipován jako krajský workshop s dílnou. Účastníci budou aktivně zapojováni napříč programem. Řadu technik a metod budeme sdílet prostřednictvím videozáznamů nebo přímé zkušenosti a následně budeme diskutovat o jejich výhodách či případných rizicích. Zaměříme se na zjišťování stavu momentálního porozumění u žáků, pozorování důkazů o učení a získávání zpětné vazby od žáků na konci hodiny. Účastníci si vyzkouší hodnocení z perspektivy žáků a svoji zkušenost budou bezprostředně diskutovat s ostatními. Budou mít také možnost vytvářet materiály pro formativní hodnocení přímo v rámci workshopu (např. checklisty a sady kritérií).
Území: Jeseník, Olomouc, Šumperk, Prostějov, Přerov
Číslo programuA315-95-212-242-KWS-01 Kód programuA315 |
|
Garant
Mgr. Bc. Michaela Foglová
737 584 358
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
22. listopadu 2024, 10:00–16:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|