Žák jako hlavní aktér výuky
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Anotace vzdělávacího programu:
Na interaktivním programu se seznámíte s metodami podporujícími učení žáka prostřednictvím jeho vlastních aktivit, kritického myšlení, ale i pomocí jeho zapojení do hodnocení. Pojmenujete si zásady aktivního učení, zhodnotíte si svůj vlastní učitelský přístup a zjistíte, do jaké míry jste koordinátorem dění ve vzdělávacím procesu. Ujasníte si, za co je při učení zodpovědný žák a za co učitel a jak jsou ovlivňovány výsledky žákova učení.
Obsah semináře:
- metoda Alfa box na téma Aktivní učení
- metoda Dvojitý zápisník
- metoda Poslední slovo patří mně
- metody podporující aktivitu žáků – metoda Ano-ne, Životabáseň
- Desetiřádková pyramida,
- 5 strategií formativního hodnocení, vybrané techniky
- metakognice – její místo mezi žákovými činnostmi, vliv na kompetenční rozvoj žáka
- způsoby, jak vést žáky k reflexi jejich aktivního učení, zásady reflexe a zpětné vazby
- pět druhů reflexe, reflektivní karty
- postupy, jak žáka přizvat k hodnocení, jak na něj delegovat hodnocení
- společná reflexe, závěrečná diskuze
Program je postavený na aktivním přístupu a vzájemném sdílení účastníků.
Číslo programuA244-03-12-251 Kód programuA244 |
|
Garant
Bc. Marcela Řeřábková
775 571 661
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
3. dubna 2025, 9:00–16:00
Cena
1800,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|