Cíle výuky, reflexe - sebereflexe, hodnocení

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Anotace vzdělávacího programu:

Cíl: Analyzovat zásadní oblasti významné pro dovednosti učitele, nastavit cíl své výuky, aby byl srozumitelný a přijatelný jeho žákům a vytvářel podmínky reflexi a hodnocení.

Úvod: Představení celkového programu jednotlivých částí, jejich cílů a obsahu. Analýzy konkrétních očekávání a potřeb účastníků.
Pozn. Výstupem je vždy skupinová práce účastníků, společně reflektovaná a analyzovaná.

1) Jak pracovat s cílem výuky a nastavit ho, aby jej studenti přijali, akceptovali.

  • Cílování výuky s využitím Bloomovy taxonomie kognitivních cílů (dále B.T.).
  • Využívání aktivních sloves daných úrovní B.T. pro plánování cíle výuky.
  • Analýza jednotlivých úrovní B.T. z pohledu přijetí cíle žáky a jeho smysluplnosti.

Výstup: Soubor příkladů nastavených cílů výuky s vysokým potencionálem pro přijetí studenty a tvořených dle principů B.T.

2) S.M.A.R.T. cílů – cesta jejich kvality.

  • Co udělat pro to, aby byl cíl pro studenty smysluplný, měřitelný, akceptovatelný, realizovatelný a termínovaný.
  • Analýza jednotlivých částí S.M.A.R.T.

Výstup: Sestavení cíle výuky a jeho analýza prostřednictvím nástroje S.M.A.R.T.

3) Čím zajistit, aby se studenti podíleli na cílech a obsahu výuky a přemýšleli o nich.

  • Analýza přínosu, kdy studenti rozumí cíli svého vzdělávání.
  • Aktivace přemýšlení studentů o své výuce a principy podporujících formujících aktivit.
  • Zapojení studentů do plánovacích aktivit a jejich potenciál.

Výstup: Podpora postupů, jak ve výuce dosáhnout vysoké míry zapojení studentů do formování jejího obsahu a plánování.

4) Co udělat pro to, aby studenti rozeznali kvalitu a věděli, zda dosáhli cíle.

  • Přínosy, kdy studenti rozumí kvalitě své práce.
  • Jak dosáhnout vysoké míry studentského porozumění kvalitě.
  • Studentům srozumitelná kritéria a indikátory kvality - nástroj reflexe, sebereflexe a hodnocení.

Výstup: Reflexe a sebereflexe na základě srozumitelných kritérií a indikátorů hodnocení, jejich vliv na kvalitu studentské práce, posílení praktických dovedností se sestavováním kritérií a indikátorů.

5) Jak formovat příležitost pro reflexi - sebereflexi, vzájemné hodnocení a sebehodnocení.

  • Prostředí reflexe, sebereflexe, sebehodnocení a vzájemného hodnocení.
  • Podmínky vytvářející podpůrné prostředí.
  • Obsah a struktura navrhovaných forem reflexe, sebereflexe, sebehodnocení a vzájemné hodnocení.

Výstup: Analýza prostředí podporující reflexi, sebehodnocení, včetně obsahové struktury vytvářející potřebnou podporu.

Vzdělávací program je interaktivní s důrazem na aktivní zapojení a vlastní praxi každého účastníka.
V případě, že je program realizován pro jeden pedagogický kolektiv, může vzájemné sjednocení optiky - přístupů a postupů v této problematice a vytvoření standardu na dané škole ve výuce pedagogů přinést lepší vzájemné porozumění a tím i kvalitněji provedené (vzájemné) hospitace, dojde ke zkvalitnění spolupráce i výuky.

Číslo programu

A043-03-12-242

Kód programu

A043

Garant

PhDr. Ivana Shánilová, Ph.D.

775 571 608
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Vzdělávání vedoucích pracovníků
  • Základní vzdělávání
  • 1. stupeň ZŠ
  • 2. stupeň ZŠ
Kraje
  • Praha a SČ
Datum konání

29. listopadu 2024, 9:00–15:00

Cena

1600,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • PaedDr. PhDr. Věra Kosíková, Ph.D.

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Praha a střední Čechy, Senovážné nám. 25, budova A

icon map pin

MAX účastníků

16

icon map pin

Cílová skupina
asistenti pedagoga, ředitelé a zástupci škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ

Přihlásit se