Strategie adaptace dítěte v MŠ
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
S nástupem dítěte do mateřské školy je spojena velká změna nejen pro dítě samotné, ale i pro jeho rodinu. To, jak se dítě adaptuje na prostředí a kolektiv v mateřské škole, souvisí se specifiky jeho primárního socializačního prostředí, tedy typem rodinné výchovy, očekáváním rodičů, jeho připraveností na docházku do mateřské školy a v neposlední řadě s jeho individuálními osobnostními charakteristikami. Z toho důvodu je tedy první blok programu zaměřen na dvě části, a to rozvoj a podporu partnerské spolupráce s rodiči a první dny dítěte v mateřské škole.
Druhý blok má účastníkům nabídnout konkrétní činnosti a aktivity pro psychosociální rozvoj dítěte předškolního věku a pro práci s heterogenní třídou v mateřské škole.
Součástí všech prezentovaných vzdělávacích aktivit a činností bude vždy doporučení pro jejich plánování, přípravu prostředí třídy, realizaci a využití z pohledu pedagogické diagnostiky.
Poslední blok programu je zaměřen na učitele a spolupráci v rámci pedagogického sboru v mateřské škole.
Právě učitel je z pohledu dítěte v průběhu adaptace zásadní. Učitel však na to v současné době není sám a spolupracuje nejen s dalšími učiteli, vedením školy, ale součástí pedagogického sboru jsou i asistenti pedagoga, kteří mohou být důležitými aktéry podílejícími se na procesu adaptace dítěte.
Číslo programuA248-02-13-242 Kód programuA248 |
|
Garant
Bc. Markéta Kuželková
778 461 066
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
4. prosince 2024, 9:00–14:00
Cena
1800,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|