Psychohygiena v práci pedagogického pracovníka

Hashtagy: #psychohygiena #vyhoreni #prevence

Typ vzdělávacího programu: Workshop

Vstupní úroveň účastníků: začátečníci, pokročilí, mírně pokročilí

Cíl vzdělávacího programu:

  • Účastníci se dozví, jak se projevují obvyklé znaky a příčiny vyhoření.
  • Pomocí různých metod sebepoznání a prevence budou navedeni k cestě zpět do stavu rovnováhy mezi výdejem a příjmem energie a odbourání stresorů vedoucích k vyhoření.
  • Účastníci pochopí základní stresové reakce a jejich vzájemnou souvislost.
  • Prostřednictvím imaginace a technik na odvádění pozornosti si vyzkouší pracovat s vlastními negativními myšlenkami, pomocí technik všímavosti a relaxace si mohou uvědomit vlastní pocity a tělesné příznaky stresu.
  • Získají návod na různé způsoby zvládání úzkosti prostřednictvím kontrolovaného dýchání a svalové relaxace a pochopí negativní vliv zabezpečovacího a vyhýbavého chování na naši psychiku.
  • Získají praktické návody, jak si odpočinout, zvládat zátěžové situace a úzkost.

Anotace vzdělávacího programu:

  • Stres a stresory ve školství (specifika učitelského povolání, druhy stresu, zdroje stresu pedagogického pracovníka, adaptace na zátěž).
  • Relaxační techniky. Relaxace jako behaviorální technika spočívající v záměrném systematickém uvolňování jak v oblasti psychické, tak tělesné.
  • Úvod do všímavosti (nácvik soustředění, vlídné uvědomování si přítomnosti). Všímavost jako způsob udržování záměrné pozornosti v přítomném okamžiku a bez hodnocení.
  • Imaginativní techniky. Imaginace jako v současnosti, na rozdíl od verbálních metod v oblasti duševní hygieny, preferovaná zážitková technika. Cílem těchto technik je prostřednictvím představivosti a fantazie si představit místo/scénu/situaci, do které se účastník může bezpečně uchýlit kdykoli se cítí přetížen či vyčerpán stresujícími událostmi či pocity.
  • Zvládání úzkosti a paniky (edukace v oblasti práce s automatickými myšlenkami a v mysli tvořenými katastrofickými scénáři, vysvětlení, jak naše psychika funguje a preferuje negativní myšlení před pozitivním na konkrétních příkladech). Součástí tématu bude i ukázka behaviorálních a kognitivních technik.

Území: Jablonec n. Nisou, Semily

Číslo programu

A318-95-172-242-WS-02

Kód programu

A318

Garant

Monika Pittnerová

770 119 434
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Liberec
Datum konání

22. listopadu 2024, 9:30–12:30

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • PhDr. Eva Švarcová, Ph.D.

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Liberec, Masarykova 28

icon map pin

MAX účastníků

30

icon map pin

Cílová skupina
ředitelé a zástupci škol a školských zařízení, učitelé všech druhů a typů škol, učitelé všech druhů a typů škol, zástupci územních kabinetů

Přihlásit se