Bezpečné prostředí jako podmínka úspěšné moderní výuky. Jak hodnotit žáky, abychom je podporovali v učení
Hashtagy: #bezpecneprostedi
Typ vzdělávacího programu: Krajský workshop
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci
- identifikují důvody pasivity žáků ve vazbě na teorii potřeb a motivace
- rozliší základní principy vytváření bezpečného prostředí v souvislostí s nástroji respektující komunikace
- navrhují formy kriteriálního hodnocení, které pomáhá vytvářet bezpečné prostředí ve třídě
- používají popisný jazyk při zpětné vazbě žákům
Anotace vzdělávacího programu:
Snaha o proměnu vzdělávání směrem ke konstruktivistické výuce se často zaměřuje na metodické postupy, didaktické principy či teoretická východiska. Přesto se stává, že učitelé pokoušející se o konstruktivistické hodiny v praxi narážejí. Žáci mlčí, nereagují a učiteli se nedaří žáky žádnou metodou aktivizovat. Lektor nabídne možné vysvětlení tohoto fenoménu, které se nespokojí s konstatováním, že “dnešní děti jsou líné přemýšlet”. Budou představeny principy vytváření bezpečného prostředí jako kriteriální a formativní hodnocení ve spojení s využitím komunikačních strategií respektující komunikace, mezi které patří například popisný jazyk. Jak hodnotit žáky, abychom udrželi bezpečné prostředí a žáci zároveň dostali potřebnou a třeba i kritickou zpětnou vazbu?
Území: Jeseník, Olomouc, Šumperk, Prostějov, Přerov
Číslo programuA315-95-212-251-KWS-04 Kód programuA315 |
|
Garant
Mgr. Bc. Michaela Foglová
737 584 358
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
29. dubna 2025, 9:00–15:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|