Jak motivují žáky finalisté Global Teacher Prize?
Rozbor nahrávek hodin nejinspirativnějších učitelů
Hashtagy: #reflexe #globalteacherprize
Typ vzdělávacího programu: Workshop
Vstupní úroveň účastníků: začátečníci, pokročilí, mírně pokročilí
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci:
- rozumí cílům hodiny a záměru didaktické kompozice lektora
- formulují postřehy v rámci sledování videonahrávky
- identifikují jednotlivé fáze hodiny a jejich cíl a dynamiku
- demonstrují přiměřenost metod vzhledem ke kontextu třídy
- si zvědomují vlastní náhledy a postupy v souvislosti s probíranou problematikou
- si vytvoří konkrétní způsoby implementace probíraných metod do svých hodin
Anotace vzdělávacího programu:
V úvodní fázi lektor představí několik konceptů pro práci s motivací žáků (vnější a vnitřní motivace, žádoucnost, proveditelnost, sebepotvrzující teorie, vnímaná vlastní účinnost atd.). Následně představí kontext výukových situací, jejichž nahrávky budou účastníci sledovat a reflektovat (vyučovaný předmět, škola, plán, cíl atd.). Účastníci obdrží doporučený set kritérií, která budou během hodiny sledovat (např. práce s motivací ze strany učitele, reakce žáků, poskytování zpětné vazby, důležité momenty atd.). Následuje reflexe s lektorem, ve které dochází ke sdílení pozorování na základě kritérií a debata. Účastníci na základě diskuze navrhují dílčí úpravy sledovaných výukových situací, zvědomují si metody a postupy, které sami používají a vytvoří si konkrétní příklady postupů, které implementují do svých hodin.
Území: Prostějov, Přerov
Číslo programuA318-95-212-242-WS-08 Kód programuA318 |
|
Garant
Mgr. Bc. Michaela Foglová
737 584 358
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
6. prosince 2024, 9:00–12:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|