Formativní hodnocení v MŠ
jako nástroj komunikace mezi dítětem a učitelem
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Vstupní úroveň účastníků: mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci se na praktických ukázkách seznámí s konkrétními cíli a kritérii, která jsou jedním ze základů formativního hodnocení v předškolním vzdělávání, uvidí, jak poskytovat dítěti zpětnou vazbu popisným jazykem.
Prostřednictvím videoukázek z prostředí mateřské školy získají účastníci praktické zkušenosti, jakým způsobem lze aplikovat formativní hodnocení v prostředí předškolního vzdělávání.
Anotace vzdělávacího programu:
Na semináři se zaměříme na podporu zavádění formativního hodnocení v MŠ v následujících oblastech:
- Podstata formativního hodnocení
- Forma hodnocení a jeho účel
- Funkce formativního hodnocení
- Práce s chybou
Získáte základní informace o těchto okruzích:
- základní druhy a strategie hodnocení a podmínky formativního hodnocení
- kdy je hodnocení formativní - praktické příklady
- desatero pro formativní hodnocení
- vymezení cílů formativního hodnocení - metody, nástroje a techniky využitelné v MŠ
- respektující komunikace
- nástroje efektivní komunikace (např. vyjádření vlastního očekávání, potřeb, dvě slova, možnost
- volby, popis, konstatování)
- portfolio, jako jedna z metod formativního hodnocení
- význam zpětné vazby popisným jazykem jako důležitého zdroje informací pro dítě, učitele i rodiče
- zdroje informací – závěrečná zpětná vazba
Obsah semináře vychází ze současného pojetí předškolního vzdělávání v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a z praktických zkušeností se zaváděním formativního hodnocení v mateřských školách.
Území: Opava, Bruntál
Číslo programuA317-95-204-242-SEM-11 Kód programuA317 |
|
Garant
Mgr. Eva Krzywoňová
603 866 954
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
16. prosince 2024, 15:30–18:30
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|