Jak na fyziku s digitální technikou

Typ vzdělávacího programu: Neakreditované akce (workshopy, konference, kulaté stoly…)

Anotace vzdělávacího programu:

Digitální kompetence jsou důležité pro všechny obory, včetně fyziky. Moderní technologie urychlují vývoj nových poznatků, přičemž věda a digitální technologie se vzájemně ovlivňují. Digitální kompetence můžeme rozvíjet při nejrůznějších činnostech a v různých fázích výuky. Rozhodující je žákům tyto možnosti nabízet. Fyzika a chemie jsou vědní obory, v nichž se základní i aplikovaný výzkum bez digitálních technologií neobejde. Digitální technologie prolínají celým procesem vědecké práce – od přípravy experimentů k jejich řízení až po sběr a analýzu získaných dat, a nakonec i sdílení a zveřejnění práce. Podobně i ve výuce můžeme ve všech částech, od přípravy, realizace a třeba sdílení výsledků svého pozorování a závěrů experimentů, plně využít dostupných digitálních technologií. Při vysvětlování hvězdné oblohy a Sluneční soustavy je možno vyhledat zpracovat a sdílet informace ze stránek (aplikací) Sky Map a Earth space. Pokud začínáme s elektrickými obvody, můžeme využít simulaci skládání elektrických obvodů stránky Phet. A v neposlední ředě využití stránek (aplikace) Svět energie k názornému vysvětlení chodu elektráren a přenosu elektrické energie. 

Číslo programu

A338-74-22-242-02

Kód programu

A338

Garant

Ing. Bc. Tomáš Cimbálník

602 421 243
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • NPO - 3.1 DIGI
  • ICT Revize RVP
Kraje
  • Praha a SČ
  • České Budějovice
  • Plzeň
  • Karlovy Vary
  • Ústí nad Labem
  • Liberec
  • Hradec Králové
  • Pardubice
  • Ostrava
  • Olomouc
  • Brno
  • Zlín
  • Jihlava
Datum konání

7. ledna 2025, 17:00–18:30

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

2

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Erika Oravcová

icon map pin

Místo konání

on-line

icon map pin

MAX účastníků

25

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ

Přihlásit se