Kudy kam, ale taky jak a s kým ve výuce dějepisu? Od transmisivní ke konstruktivistické výuce
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Vstupní úroveň účastníků: začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Po absolvování programu budou účastníci umět:
- rozlišit silné a slabé stránky tradiční a konstruktivistické výuky
- používat badatelskou metodu konstruktivistické výuky
- objasnit rozdíl mezi výukou historie a "historického myšlení"
Anotace vzdělávacího programu:
Pojďme se seznámit s aktuálním trendem ve výuce dějepisu. Ukažme si, jak se odklonit od transmisivní
výuky a přiklonit se k badatelské výuce, a přesvědčme se, že „frontální“ či „výkladová“ výuka nemusí být jejím
hrubým opakem.
- Lektor představí teoretická východiska konstruktivistické výuky.
- Upozorní na úskalí i benefity badatelské metody.
- Představí šest klíčových kompetencí rozvíjejících „historické myšlení“ a jejich adaptaci v českém didaktickém prostředí.
- Na příkladu dvou simulovaných lekcí demonstruje badatelskou metodu.
Území: Karviná
Číslo programuA317-95-202-242-SEM-15 Kód programuA317 |
|
Garant
MgA. Ondřej Lenart
778 460 843
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
29. listopadu 2024, 13:00–16:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|