Kudy kam, ale taky jak a s kým ve výuce dějepisu? Od transmisivní ke konstruktivistické výuce

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Vstupní úroveň účastníků: začátečníci

Cíl vzdělávacího programu:

Po absolvování programu budou účastníci umět:

  • rozlišit silné a slabé stránky tradiční a konstruktivistické výuky
  • používat badatelskou metodu konstruktivistické výuky
  • objasnit rozdíl mezi výukou historie a "historického myšlení"

Anotace vzdělávacího programu:

Pojďme se seznámit s aktuálním trendem ve výuce dějepisu. Ukažme si, jak se odklonit od transmisivní
výuky a přiklonit se k badatelské výuce, a přesvědčme se, že „frontální“ či „výkladová“ výuka nemusí být jejím
hrubým opakem.

  • Lektor představí teoretická východiska konstruktivistické výuky.
  • Upozorní na úskalí i benefity badatelské metody.
  • Představí šest klíčových kompetencí rozvíjejících „historické myšlení“ a jejich adaptaci v českém didaktickém prostředí.
  • Na příkladu dvou simulovaných lekcí demonstruje badatelskou metodu.

Území: Karviná

Číslo programu

A317-95-202-242-SEM-15

Kód programu

A317

Garant

MgA. Ondřej Lenart

778 460 843
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Ostrava
Datum konání

29. listopadu 2024, 13:00–16:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Jan Pezda, Ph.D.
  • Mgr. Robert Vlk, Ph.D.

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Ostrava, Blahoslavova 1576/2

icon map pin

MAX účastníků

15

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SŠ, zástupci územních kabinetů

Přihlásit se