Triády na 2. stupni základní školy, aneb koučovací přístup při komunikaci se žáky a rodiči

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Vstupní úroveň účastníků: mírně pokročilí

Cíl vzdělávacího programu:

V tomto vzdělávacím programu se jedná o několik klíčových kroků, které zahrnují teoretickou i praktickou přípravu na vedení rozhovorů v triádě, organizaci triád ve škole a přípravu žáků. Jednotlivé části jsou následující:

1. Rozvoj dovedností pro vedení rozhovoru v triádě

Tento krok zahrnuje praktickou výuku toho, jak vést efektivní rozhovor ve skupině, kde jsou přítomni tři lidé – žák, učitel a rodič. Účastníci se učí jednotlivé fáze rozhovoru: · Příprava na rozhovor: Účastnici se naučí shromažďovat potřebné podklady a jak si stanovit cíle rozhovoru. · Zahájení rozhovoru: Účastníci se naučí techniky, jak efektivně začít rozhovor, navodit důvěru a otevřenost mezi všemi zúčastněnými. · Vedení hlavní části rozhovoru: Účastníci se seznámí, jak udržovat pozornost všech stran, jak klást otázky a jak sledovat předem stanovené cíle rozhovoru. · Ukončení rozhovoru: Účastníci získají praktické rady, jak shrnout výsledky, navrhnout další kroky a zajistit, aby všichni účastníci věděli, co je dalším úkolem.

2. Organizace triád na školách

V této části programu se účastníci dozvědí, jak plánovat a organizovat triády v kontextu školy: · Přizpůsobení triád specifikům školy: Každá škola má jinou strukturu a odlišné potřeby, takže účastníci se učí, jak přizpůsobit triády své instituci. · Logistika a časový rozvrh: Účastníci získají návod, jak zajistit dostatečný čas na jednotlivé rozhovory, a jak zajistit plynulý průběh bez zbytečných zdržení. · Komunikace se všemi stranami: Účastníci se dozvědí, jak komunikovat s rodiči a učiteli ohledně očekávání od triád a jak zajistit jejich účast.

3. Příprava žáků na triádu

Tato část programu se zaměřuje na to, jak připravit žáky na jejich účast v triádách: · Sebehodnocení a reflexe: Účastníci poznají, jak vést žáky k tomu, aby zhodnotili své vlastní výkony a připravili si témata, která chtějí v rozhovoru probrat. · Praktická příprava na rozhovor: Účastníci poznají, jak poskytnout žákům nástroje a techniky, jak efektivně prezentovat své názory a diskutovat o svém rozvoji. · Zvýšení sebevědomí: Účastníci poznají, jak připravit žáky, aby se cítili sebejistí a byli schopni konstruktivně hovořit o svém vzdělávání, úspěších i výzvách.

Anotace vzdělávacího programu:

INTERNÍ POZNÁMKA, před vložením do Nabídky projektů smažte: Forma výuky, kde se účastníci z jedné školy podílejí na výuce aktivnějším způsobem. Semináře jsou zaměřeny na vzdělávání menší skupiny pedagogických pracovníků především z jedné školy zpravidla na doporučení předsedy předmětové komise, vedení školy, člena UK apod. (VP na klíč, VP na zakázku).

ZDE vložte obsah schválený programovou radou.

Území: Náchod, Rychnov n. Kněžnou, Trutnov

Číslo programu

A317-95-181-242-SEM-02

Kód programu

A317

Garant

Mgr. Dagmar El-Hmoudová, Ph.D.

770 139 682
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Hradec Králové
Datum konání

21. ledna 2025, 9:00–12:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Jana Vitverová
  • Mgr. Romana Minaříková

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Hradec Králové, Luční 460

icon map pin

MAX účastníků

5

icon map pin

Cílová skupina
ředitelé a zástupci škol a školských zařízení, školní týmy (pedagogické sbory škol), učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, zástupci územních kabinetů

Přihlásit se