Postavení asistenta pedagoga ve školském systému - MŠ
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
- Legislativní ukotvení funkce AP, rozlišení školní asistent, osobní asistent, asistent pedagoga. Budeme se věnovat legislativnímu ukotvení pozice v právním systému ČR a věcem souvisejícím z hlediska práva. Rozbor jednotlivých typů (pozic) asistentů, se kterými se ve škole můžeme setkat, specifika těchto pozic. 1 hod.
- Vymezení kompetencí AP x učitel, varianty a možnosti práce AP ve třídě, náplň práce asistenta pedagoga, metody práce AP. Vztah AP – dítě – učitel – rodič/rodina, metodická podpora prostřednictvím ŠPZ. 1 hod.
- Bariéry a rizika v práci AP (osobnostní vlastnosti AP, syndrom vyhoření, mlčenlivost, etický kodex, neoprávněné nároky ze strany zákonných zástupců, nerespektování AP učitelem, přenášení pravomocí učitele, nefunkční komunikace učitel – AP, práce nad rámec pracovních povinností, …). 1 hod.
- Specifika spolupráce a komunikace AP a učitele u jednotlivých skupin handicapů v mateřské škole.
Pozornost bude věnována specifikům práce, spolupráce a komunikace při vzdělávání dětí s handicapem v některé z následujících oblastí na úrovni mateřské školy, 3 hod.:
- narušená komunikační schopnost
- sluchové postižení a oslabení sluchového vnímání
- tělesné postižení
- porucha autistického spektra
- specifické poruchy chování
- odlišné kulturní a životní podmínky
- zrakové postižení
- nadání
- kombinované postižení
- Rozbor konkrétních případů 1 hod.
- Diskuze, materiály související s problematikou 1 hod.
Číslo programu25-53-15-002 Kód programuK99 |
Číslo akreditaceMSMT-28430/2022-6-946 |
Garant
Miroslava Dolejšová
773 070 691
|
|
Kraje
|
Datum konání
16. dubna 2025, 8:30–15:00
Cena
1190,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|