Kolegiální hospitace
Projektové učení v MŠ
Typ vzdělávacího programu: Kolegiální hospitace
Cíl vzdělávacího programu:
Cíle: - Účastníci se dozvědí, jak a jaké lze realizovat úspěšné formy projektového učení v MŠ, jaké má projektové učení zásady a principy. - Dále se v rámci kolegiální hospitace dozvědí, co je projektové učení, na jakých pilířích stojí, jaké má výstupy a jak efektivně rozvíjet u dětí jejich uvědomění si procesu učení. - Účastníci se dozvědí, jak hravou formou podporovat u dětí technické myšlení, tvořivost, manuální zručnost a verbální schopnosti, jak vytvářet vztah dětí ke knihám a četbě, k umění a ke sportu.
Anotace vzdělávacího programu:
1) Cíl hospitace: ukázat efektivní projektové učení v mateřské škole, které se v MŠ Nové Město na Moravě daří pod vedením Mgr. Soni Šikolové.
2) Návštěva, pozorování: účastníci kolegiální hospitace uvidí přímou realizaci práce s dětmi v dílničkách a kuchyňkách, dále jim bude promítnut program “Malý galerista”, kde se budou moci doptat žáků i dalších kolegyň na realizaci tohoto projektového učení. Ve třídách mateřské školy v Novém Městě na Moravě došlo k vytvoření dílniček s nářadím i kuchyněk, mateřská škola realizuje rozmanité projektové dny a dlouhodobější programy (Celé Česko čte dětem, Olympiáda, Malý galerista aj.). V rámci kolegiální hospitace ukážeme ostatním pedagogům, co se nám v mateřské škole osvědčilo a podařilo zrealizovat. Zejména program “Malý galerista” je ukázkovým příkladem projektového učení, ve kterém každé z dětí vidí svůj přínos a svoje zapojení do procesu i výstupy učení. V rámci kolegiální hospitace bychom se 4 hodiny věnovali našim realizovaným programům, které stojí na bázi projektového učení, druhou část hospitace (4 hodiny) bychom věnovali reflexi účastníků, ke sdílení zkušeností z jejich škol a sdílení těchto zkušeností dál do území.
3) Reflexe po hodině: účastníci budou reflektovat viděné a naučené a budou se moci doptat na další potřebné informace.
4) Závěrečné zhodnocení: Účastníci porozumí pojmu “projektové učení”, pochopí jeho přímou realizaci a celý proces projektového učení, zároveň budou schopni vyhodnotit rizika a následně přenést tuto nabytou zkušenost do své vlastní praxe.
SHRNUTÍ: V rámci kolegiální hospitace chceme sdílet základy projektového učení. To je konstruktivistickým pedagogickým přístupem, jehož cílem je navodit hlubokou, detailní úroveň učení se s využitím metod na bázi průzkumu či výzkumu podpořenými tématy, která jsou skutečná, zajímavá a důležitá pro každodenní život dítěte. Jde o komplexní metodu, která je založena na propojení praxe (reálných situací) a teorie (vědomostí) v cílené činnosti dítěte na určitém projektu. Tohoto chceme dosáhnout ukázkou našich rozmanitých aktivit, zejména pak programu “Malý galerista”, ve kterém je proces projektového učení nejlépe viditelný a postřehnutelný. Projekt “Malý galerista” realizovala mateřská škola poprvé a s velkým ohlasem. "Malý galerista” je reálná ukázka skutečného projektového učení s dodržením charakteristiky, znaků a principů dané metody, tj. je řešen jeden přesně vymezený problém, stanoven jasný a určitý cíl projektu, který je splnitelný a měřitelný, který vždy končí konkrétním, hmatatelným výstupem (v našem případě společnou výstavou). Každé ze zapojených dětí zde má svůj výtvor a je schopno reflektovat celou cestu od začátku projektu až do finální podoby daného uměleckého díla, potažmo výstavy.
Území: Havlíčkův Brod, Žďár n. Sázavou
Číslo programuA319-95-242-251-KH-02 Kód programuA319 |
|
Garant
Mgr. Monika Vrbová
775 885 539
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
19. února 2024, 8:00–15:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|