Jak učit žáky gramotnosti? Praktický průvodce pro moderní výuku
Hashtagy: #vyuka
Typ vzdělávacího programu: Krajský workshop
Vstupní úroveň účastníků: začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
- účastníci rozliší příležitosti a limity badatelské a responzivní výuky
- častníci demonstrují přiměřenost metod vzhledem ke kontextu třídy
- účastnící rozumějí vazbě mezi dlouhodobými a krátkodobými cíli
- účastníci aplikují efektivní nástroje formativního hodnocení
- účastníci formulují svůj tematický plán
Anotace vzdělávacího programu:
Pojďme si společně ukázat praktické nástroje, jak promýšlet, plánovat, realizovat a vyhodnocovat svou výuku vzhledem k cílům.
- Lektor představí východiska badatelské a responzivní výuky s důrazem nejen na příležitosti, ale také na nástrahy a limity obou přístupů.
- Základní principy formulování krátkodobých a dlouhodobých cílů v souvislosti s co nejefektivnějšími nástroji formativního a kriteriálního hodnocení (např. mapy pokroku a jejich vyhodnocování, testy gramotností, efektivní zpětná vazba v hodině apod.).
- Učitelé si v roli žáků vyzkoušejí několik konstruktivistických lekcí propojených dlouhodobými cíli a navrhnou způsob adaptace ve své vlastní praxi.
- Jak dát všem žákům efektivní zpětnou vazbu, když jich je v hodině třicet?
- Které metody a výchovně vzdělávací strategie jsou vhodnější pro šestý ročník základní školy a které pro vyšší ročníky víceletých gymnázií?
Krajský workshop je doporučený spíše pro učitele společenskovědních předmětů, ale může být přínosem i pro ostatní aprobace.
Území: Ostrava-město, Karviná, Opava, Bruntál, Nový Jičín, Frýdek-Místek
Číslo programuA315-95-203-242-KWS-01 Kód programuA315 |
|
Garant
MgA. Jitka Rosenbaumová
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
23. ledna 2025, 09:00–15:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|