Slovní hodnocení ve škole
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Proč a jak slovně hodnotit? Čemu se vyhnout? Na co naopak při slovním hodnocení nezapomenout? Učitel popisuje, co žák umí, zvládá, je schopný, dokáže, přičemž jsou důležité i odstíny těchto slovních spojení, jež odrážejí kvalitu výkonu. Slovní hodnocení má postihovat i úroveň klíčových kompetencí žáka. I když je nutné rozvíjet klíčové kompetence průběžně ve všech předmětech, je snazší hodnotit například kompetence k řešení problémů v matematice nebo kompetence komunikativní v češtině. Jednou z možností je rozčlenit jednotlivé kompetence na menší části, které je lehčí pozorovat a hodnotit.
Slovní hodnocení klade vysoké nároky na učitele a to nejen na jeho pozorovací schopnosti, ale také na bohatství jeho slovní zásoby, proto je nutné brát ohled i na počet žáků, které chceme hodnotit. Odměnou za tuto námahu budou spokojené tváře žáků a důvěra, že jejich úsilí bude oceněno.
Číslo programuM14-03-14-242 Kód programuM14 |
|
Garant
Mgr. Sylvie Vágnerová
608 083 411
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
13. ledna 2025, 8:30–15:00
Cena
1550,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|