Desatero NPI ČR úspěšné práce s heterogenní třídou II.

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Anotace vzdělávacího programu:

Seminář je založen na využití metodického materiálu NPI ČR, publikace „Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou“ (dále Desatero) publikovaný na webu zapojmevsechny.cz. Tato publikace byla rozšířena o reflektivní deník učitele, který ke každé zásadě nabízí nástroj pro sebehodnocení, žádoucí profesní rozvoj učitele i kolegiální sdílení zkušeností v podobě check-listu, který je možné využít také jako samostatný nástroj. Prezenční vzdělávání využívající Desatero, Check-list a reflektivní deník umožňuje pedagogickým pracovníkům rozvíjet kompetence pro práci s pestrou třídou. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení. Druhý díl z třídílné série prezenčních seminářů se zaměřuje na realizaci výuky srozumitelné pro všechny žáky. Nedílnou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení.

 

  1. blok (30 minut)
  • Úvod – seznámení účastníků, zjišťování očekávání

90 minut

  • Používejme jednoduchý jazyk s možností vizuální podpory pro žáky – osvědčené tipy, jak během vyučovací hodiny úspěšně používat jednoduchý jazyk a vizuální oporu.
  • Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele zaměřená na vizuální podporu žáků. Vyzkoušení způsobu, jak s těmito nástroji pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou.

Přestávka (15 minut)

2. blok 90 minut

  • Vytvářejme pestré učební situace, motivujme žáky ke kooperativnímu učení – co je kooperativní vyučování a kooperativní učení, výukové metody podporující kooperaci žáků, indikátory funkční kooperace žáků, tipy pro utváření flexibilních skupin žáků, respektování učebních stylů žáků.
  • Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele zaměřená na kroky učitele při vytváření pestrých učebních situací.
  • Ujišťujme se průběžně během výuky, že si všichni žáci vědí rady, pravidelně sbírejme zpětnou vazbu od žáků – jak se ujišťovat, že si žáci vědí rady, jak si ověřovat porozumění v průběhu úkolu.
  • Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k dovednosti ověřování, zda si všichni žáci vědí rady.

Přestávka (15 minut)

 

3. blok 90 minut

  • Nastavujme kritéria hodnocení tak, aby mohli žáci zažívat úspěch, podporujeme tím jejich motivaci k učení a ke vzdělávání – jak hodnotit žáky v heterogenním kolektivu, nástroje formativního hodnocení žáků, poskytování adresné a konkrétní zpětné vazby, využívání nástrojů sebehodnocení a vzájemného hodnocení žáků.
  • Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k nastavování kritérií hodnocení tak, aby všichni žáci mohli zažívat úspěch.

4. blok 60 minut

  • sdílení zkušeností, diskuse, reflexe
Číslo programu

A448-25-24-251

Kód programu

A448

Garant

Bc. Renata Fousková

771 500 308
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Základní vzdělávání
  • 1. stupeň ZŠ
  • 2. stupeň ZŠ
Kraje
  • Jihlava
Datum konání

11. února 2025, 09:00–16:00

Cena

1300,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • Ing. Mgr. Marta Kozdas, Ph.D.

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Jihlava, Zborovská 3

icon map pin

MAX účastníků

20

icon map pin

Cílová skupina
asistenti pedagoga, odborní pracovníci školních poradenských pracovišť, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ

Přihlásit se