Literatura ve světle interpretačních a tvořivých aktivit (nejen) pro SŠ
Hashtagy: #diskuzeliteraturacestina #literatura #motivace #cestina #sdileni #text #interpretace
Typ vzdělávacího programu: Intervize (konzultace)
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Po absolvování vzdělávacího programu budou účastníci díky vzájemnému sdílení a reflexi
- schopni vysvětlit roli didaktické interpretace v hodinách literární výchovy na SŠ,
- popíší vztah mezi literárněvědnou a didaktickou interpretací,
- získají přehled o vybraných interpretačních přístupech, které si prakticky vyzkoušejí, tak aby je mohli využít v praxi,
- naučí se pomocí hudebních ukázek demonstrovat rozdíly mezi druhy umění z hlediska jejich estetické kvality
Anotace vzdělávacího programu:
Zaměříme se na vzájemné sdílení a reflexi mezi pedagogy v území v daném tématu.
Diskuze a sdílení zkušeností účastníků v rámci těchto klíčových podtémat:
- práce s literárním, zvl. básnickým textem v hodinách
- ozřejmění rozdílu mezi literárněvědnou a školní (didaktickou) interpretací textu
- deduktivní a induktivní přístup ve výuce, pojmové a bezpojmové učení
- literárněvědné pojmy, kterým by se mělo učit na ZŠ a na SŠ
- konkrétní interpretační metody (např. interpretace prostřednictvím analýzy uměleckých prostředků, fokusní skupiny, doplnění básně, prožitkové nástroje jako nástroj interpretace, hra na režiséra)
- druhy umění z hlediska estetické kvality
- konkrétní literární texty (např. Mikulášek: Vločky, Vysockij: Píseň o kamarádovi, Halas: Důvěra, Staré ženy, Mladé ženy, Kainar: Veliká láska)
Území: Chrudim, Pardubice
Číslo programuA316-95-191-242-INT-08 Kód programuA316 |
|
Garant
Mgr. Jana Kuchyňková
775 393 966
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
28. ledna 2025, 15:00–18:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|