Dříve tabuizovaná témata v literatuře pro děti a mládež

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci

Cíl vzdělávacího programu:

Účastníci a účastnice se seznámí s vybranými tituly z literatury pro děti a mládež, v nichž se objevují témata, kterým autoři v minulosti věnovali pozornost jen okrajově nebo vůbec. Budou schopni vybrat vhodné tituly a didakticky je použít ve výuce k seznámení žáků s problematikou různých znevýhodnění a s návody, jak se při v takovýchto situacích chovat. Současně tím také podpoří rozvoj čtenářské gramotnosti a komunikačních dovedností svých žáků. Dále pak získají náměty na využití mezipředmětových vztahů českého jazyka a literatury s výchovou k občanství nebo s dějepisem i vazbu na vzdělávací oblast Člověk a zdraví.

Anotace vzdělávacího programu:

Společně se zaměříme současnou literaturu pro děti staršího školního věku a pro mládež. Pozornost bude věnována následující tematice:

1. Neúplná rodina, střídavá péče, domácí násilí, znásilnění, šikana

2. Nemoci

3. Smrt

4. Závislosti

5. Jedinec s tělesným a duševním handicapem

6. Sociální a kulturní znevýhodnění

Vysvětlíme si možnosti didaktického využití této literatury ve výuce. Zaměříme se na podporu čtenářské gramotnosti i na podporu rozvoje komunikačních dovedností.

Území: Karviná

Číslo programu

A317-95-202-251-SEM-20

Kód programu

A317

Garant

MgA. Ondřej Lenart

778 460 843
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Ostrava
Datum konání

27. února 2025, 14:00–17:15

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Jarmila Sulovská

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Ostrava, Blahoslavova 1576/2

icon map pin

MAX účastníků

20

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé nižšího stupně gymnázií, učitelé SOŠ a SOU, učitelé SŠ, zástupci územních kabinetů

Přihlásit se