Jak zapojovat žáka s OMJ do běžné výuky - dějepis
Typ vzdělávacího programu: Webinář
Anotace vzdělávacího programu:
Máte v třídě cizince a přemýšlíte, jak zapojit žákyně a žáky, kteří neumí česky, do práce s celou třídou?
Webinář představí možnosti práce s jazykově heterogenní třídou v hodině dějepisu na druhém stupni ZŠ. Bude se věnovat konkrétním postupům a způsobům práce.
V první části si na příkladech ukážeme bariéry, jimž čelí děti s odlišným mateřským jazykem. Ukážeme si, jak tyto bariéry překonávat, přičemž budeme vycházet z teorie schématu R. C. Andersona. V druhé části si představíme možnosti, jak konkrétně formulovat minimální cíl pro českého žáka a možnosti jeho uchopení pro žáka s OMJ. Ve třetí části si ukážeme techniky a metody, kterými se k minimálním cílům můžeme dostat. Ve čtvrté části si představíme příklady dobré praxe a zaměříme se na konkrétní organizaci a strukturu hodiny, v níž jsou žáci čeští i žáci s OMJ.
Číslo programuK71-14-11-251 Kód programuK71 |
|
Garant
Michal Kryl
775 869 773
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
5. března 2025, 14:15–17:30
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|