Specifické poruchy učení - prakticky
v předmětech 1. stupně ZŠ
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Seminář je zaměřený na teoretickou a praktickou část.
- Uvedení do problematiky (základní pojmy, definice, historie péče, příklady úspěšných jedinců se specifickou poruchou učení).
- Symptomatika specifických poruch učení; vznik, etiologie.
- Pozorování a předcházení specifických poruch učení, základy pedagogické diagnostiky v běžné třídě; metody rozvíjení psychických funkcí, které ovlivňují proces osvojování čtení, psaní a počítání (zraková a sluchová percepce, pravolevá a prostorová orientace aj.).
- Metody a formy práce se žákem s poruchami učení – dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie. Konkrétní metody a formy pro práci s dítětem s dyslexií – osvojování písmen, rozlišování a fixace tvarově podobných písmen, spojování hlásek a písmen do slabik, spojování slabik do slov, čtení slov, čtení textu, porozumění čtenému textu a jeho interpretace. Konkrétní metody a formy pro práci s dítětem s dysgrafií – uvolňovací cviky předcházející nácviku psaní, psaní písmen a spojů mezi písmeny. Konkrétní metody a formy pro práci s dítětem s dysortografií – rozlišování dlouhých a krátkých samohlásek, rozlišování slabik – dy – di, ty – ti, ny – ni, rozlišování sykavek, osvojování gramatických pravidel. Konkrétní metody a formy pro práci s dítětem s dyskalkulií – předčíselné představy, utváření pojmu čísla, základní matematické operace, slovní úlohy, geometrie.
- Pomůcky pro žáky s dyslexií, dysgrafií, dysortografií a dyskalkulií, tvorba pomůcek – přehledové karty učiva, demonstrace probíraného učiva, mnemotechnické pomůcky, pomůcky dostupné na trhu, programy (Včelka, Dyscom, aj.).
- Závěrečné hodnocení, sebehodnocení, vyplnění evaluačního dotazníků, získávání zpětné vazby účastníků semináře.
Číslo programuK24-03-16-251 Kód programuK24 |
|
Garant
Bc. Bohdana Flanderková
731 503 733
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
11. dubna 2025, 9:00–15:00
Cena
1100,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|