Zásobník aktivit a her pro dvojice a týmy v hodinách NJ
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Anotace vzdělávacího programu:
Seminář představí párové i týmové aktivity pro čtyři žáky vhodné pro různé části hodiny. Ukážeme, jak nastavit kritéria, aby žáci na jedné straně lépe překonali počáteční obtíže a na druhé straně úkoly motivovaně dokončovali. Představíme konverzační aktivity, které zahrnují některé klíčové konverzační fráze. Ukážeme si funkční role, které si žáci v aktivitách mohou osvojit a za co budou při práci odpovídat. Seznámíme se se způsoby, jak organizovat třídu při kooperativních úkolech. Předvedeme si kooperativní aktivity spjaté s ICT a jak je využít při přípravě. Nastíníme, které jemné dovednosti může učitel v týmových aktivitách rozvíjet a jak lze pracovat se zpětnou vazbou. Na příkladech z praxe ukážeme, jak hodnotit práci v hodině, jak pracovat s žákovským sebehodnocením a také jak případně začít s pololetním hodnotícím kolokviem. Ukážeme si, jak umožnit žákům konstruktivně hodnotit výuku a práci učitele. Ze semináře si odnesete zásobník aktivit a přístupů, ze kterého budete moci dlouhodobě čerpat. Seminář je obsahově zaměřený na NJ.
Přehled témat a aktivit:
I. blok – Párové a kolektivní aktivity na začátek nebo konec hodiny (45 minut)
V tomto bloku si ukážeme aktivity, které jsou vhodné k opakování nejen slovní zásoby a zapojí celé spektrum třídy. Předvedeme si, které kroky může učitel podniknout u párových aktivit, aby vedl žáky ke kooperativnímu učení.
Křížovky – aktivity pro 2 žáky, které opakují slovní zásobu
Skládačky – aktivity pro 2-4 žáky. Ukážeme si, jak zajistit zapojení všech ve skupině.
Slovní řetěz – aktivita, které pomůže žákům zvládnout sdílení své práce se spolužáky
II. blok – Konverzační párové aktivity (90 minut)
V druhém bloku se přesuneme k činnostem, které mohou více cílit na komunikační jemné dovednosti. Předvedeme si, jak nastavit kritéria a jak lze hodnotit aktivita v hodině.
Fiktivní profil - Tvůrčí aktivita, která učí žáky konverzovat, sdílet a naslouchat
Rozhovor s obrázky - Způsoby zatraktivnění konverzace obrázky
Kufr - Párová adaptace ke hře kufr a její možné obměny
Kalendář - Aktivita zaměřená na plánování termínu do kalendáře
Volná konverzace - Nejvyšším cílem konverzačních aktivit by mohla být spontánní komunikace. Ukážeme si principy, na kterých aktivitu organizovat.
Rodokmen - Párová aktivita, která originálním způsobem spojí diktát s tématem rodina.
Převyprávění příběhu - Jak zvládnout tuto komplexní aktivitu a jaké kroky můžeme podniknout
III. blok – Metody spjaté s více rolemi (90 minut)
Ukážeme si možné dělení do skupin a způsoby rozdělení rolí v týmech. Ukážeme si, s jakými rolemi můžeme pracovat v případě párové práce a jaké jsou využitelné u týmové práce po čtyřech žácích. V této sekci se učitelé seznámí s nosnýmí aktivitami pro kooperativní učení využitelnými v jazykové výuce.
QR kód - V této aktivitě učíme žáky dodržování rolí a ukážeme, jak zatraktivnit gramatiku
Běhací kufry - Kooperativní hry a způsoby organizace stanovišť
Zástupná písmena - Ukážeme si základní principy této komplexní badatelské metody a vytvoříme vlastní ochutnávkový materiál
IV. blok – Metody hraní rolí (90 minut)
Předvedeme dvě stěžejní aktivity spojené s kooperativním učením.
Metoda SOLE - Ukážeme si, jak realizovat metodu SOLE během klasické vyučovací hodiny a jaké přístupy si můžeme izolovaně z metody osvojit
Dialog - předvedeme aktivity, které učí žáky tvořit rozhovor na základě zadaných kritérií a jak rozhovory zaznamenat.
V. Možnosti zpětné vazby (45 minut)
Na aktivitách v tomto bloku si ukážeme možnosti zpětné vazby na konci aktivit. Odprezentujeme způsoby, jak pracovat s žákovským sebehodnocením.
Průběžná zpětná vazba - Jak poskytovat zpětnou vazbu žákům během a po aktivitách
Čtvrtletní a pololetní hodnocení - Hodnotící kolokvium a hodnocení výuky a učitele.
Číslo programuZ58-03-22-251 Kód programuZ58 |
|
Garant
PhDr. Olga Chalupová
773 595 813
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
19. března 2025, 9:00–15:30
Cena
1600,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|