Propojování her a výuky společenskovědních předmětů
Hashtagy: #deskovehry #deskovky #kdosihrajeucise
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci si vyzkoušejí základní metody gamifikace výuky – principu využití her nebo jejich dílčích mechanismů při vzdělávání.
Budou schopni využít deskové hry či jejich části při výuce společenskovědních předmětů (dějepis, občanská výchova, základy společenských věd apod.).
Vyzkoušejí si konkrétní hry, které lze ihned využít ve výuce společenskovědních předmětů.
Anotace vzdělávacího programu:
Využití herních prvků ve vzdělávání (gamifikace vzdělávání) je způsob, jak nenásilně podpořit zájem žáků a studentů o učivo.
Škola hrou, aneb jak to myslel Učitel národů – téma vzdělávání pomocí hry od Jana Amose Komenského až po dnešní renomované univerzitní projekty.
Hraní a hra – rozdíly a podobnosti; základní rozdělení her; charakteristika pravidel.
Deskové hry – fenomén dnešní doby, vzdělávací přesah a využitelnost při vzdělávání cílových skupin žáků; hry primárně prezentované jako edukační vs. hry běžné.
Prezentace konkrétních titulů prakticky využitelných ve výuce společenskovědních předmětů (Timeline, 7 divů světa, Přemyslovci, Karel IV, série 1900, Diplomacie, Barevná příšerka, Dixit, Předškolák, Poznej vlajky a další).
Gamifikace výuky – využití dílčích herních mechanismů v běžných hodinách, v hodinách s dělenými skupinami; rozdíly a společné rysy gamifikace výuky pro jednotlivé stupně vzdělávacího systému; využitelnost hry jako nástroje pro vysvětlení, pochopení a osvojení si učiva.
Poznámka: Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 25.2.2025.
Území: Ústí n. Orlicí, Svitavy
Číslo programuA317-95-192-251-SEM-13 Kód programuA317 |
|
Garant
Mgr. Aleš Chejn, BA
739 965 993
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
11. února 2025, 15:00–18:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|