Jak na tvorbu deskových her
Hashtagy: #deskovehry #deskovky #kdosihrajeucise
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci a účastnice si osvojí základní metody gamifikace výuky – principu využití her nebo jejich dílčích mechanismů při vzdělávání.
Učitelé a učitelky se seznámí s procesem tvorby her – od prvotního nápadu, přes přípravu prototypu a testování, až k finální hře a sestavování pravidel.
Také si prakticky vyzkouší jednotlivé kroky při tvorbě vlastní hry.
Anotace vzdělávacího programu:
Využití herních prvků ve vzdělávání (gamifikace vzdělávání) je způsob, jak nenásilně podpořit zájem žáků a studentů o učivo. Na workshopu se budeme věnovat následujícím tématům:[Au1]
- Škola hrou, aneb jak to myslel Učitel národů – téma vzdělávání pomocí hry od Jana Amose Komenského až po dnešní renomované univerzitní projekty.
- Hraní a hra – rozdíly a podobnosti; základní rozdělení her; charakteristika pravidel.
- Deskové hry – fenomén dnešní doby, vzdělávací přesah a využitelnost při vzdělávání cílových skupin žáků; hry primárně prezentované jako edukační vs. hry běžné.
- Vedle využití již hotových her lze k edukaci výborně využít proces tvorby deskové hry – příklady realizovaných projektů studentských i učitelských, vstupní podmínky (cíl aktivity) a jejich nasměrování k nápadu na deskovou hru, vývoj prototypu a jeho testování, finalizace hry, psaní pravidel.
- Gamifikace výuky – využití dílčích herních mechanismů v běžných hodinách, v hodinách s dělenými skupinami; rozdíly a společné rysy gamifikace výuky pro jednotlivé stupně vzdělávacího systému; využitelnost hry jako nástroje pro vysvětlení, pochopení a osvojení si učiva.
Území: Ústí n. Orlicí, Svitavy
Číslo programuA317-95-192-251-SEM-15 Kód programuA317 |
|
Garant
Mgr. Aleš Chejn, BA
739 965 993
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
15. dubna 2025, 15:00–18:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|