Příroda jako učebna - Badatelská výuka přírodovědných předmětů v terénu

Hashtagy: #priroda #badatelstvi #badatelskavyuka

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Vstupní úroveň účastníků: mírně pokročilí

Cíl vzdělávacího programu:

Účastníci si prakticky vyzkoušejí přírodovědné badatelské činnosti vhodné k realizaci v přírodě, získají tipy na zpestření výuky přírodovědných předmětů, uvědomí si mezipředmětové vazby.

Anotace vzdělávacího programu:

Workshop je připraven pro učitele, kteří chtějí zpestřit svoji výuku badatelskou činností. Účastníci se seznámí s výhodami i s úskalími badatelských činností, které lze realizovat v přírodě, popř. mimo běžnou třídu za využití chodeb školy apod. Osobně si vyzkoušejí např. hledání zašifrovaných chemických prvků, morfologie rostlin v QR kódu, řešení rébusů, křížovky a osmisměrky, které lze následně využít napříč přírodovědnými předměty.

Témata z jednotlivých oborů:

· Zeměpis – Co je step, Mrtvé moře, Světový oceán, Výbuch sopky.

· Fyzika – Změny skupenství, Tříbarevný koktejl, Fyzikální měření, Fyzikální veličiny a jednotky.

· Přírodopis – Hormony, Trávicí soustava, Hemisféry, Smyslové orgány.

· Chemie – Fotosyntéza, Prvky v lidském těle, Sopka chrlící lávu, Tajné písmo.

Prostor bude věnován i vzájemnému sdílení dalších tipů do výuky.

Území: Plzeň-město, Plzeň-sever, Rokycany

Územní metodický kabinet: Přírodní vědy

Číslo programu

A317-95-142-251-SEM-13

Kód programu

A317

Garant

Mgr. Bc. Petra Duspívová Hlávková

770 199 058
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Plzeň
Datum konání

20. května 2025, 14:30–17:30

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • RNDr. Mgr. Hana Sloupová, Ph.D.

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Plzeň, Čermákova 18

icon map pin

MAX účastníků

10

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, zástupci územních kabinetů

Přihlásit se