Workshop - Osobnostně sociální výchova - Zodpovědné rozhodování, kariérový rozvoj a osobní hodnoty

Podpora zodpovědného rozhodování a rozvoje osobních hodnot při přípravě žáků

Hashtagy: #Osobnostnisocialnivychova #Rozhodovanizaku #Karierovyrozvoj #Osobnihodnoty #Vychovakzodpovednosti #Pedagogickedovednosti #Rozvojkritickehomysleni #Hodnotovavychova

Typ vzdělávacího programu: Workshop

Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci

Cíl vzdělávacího programu:

Účastníci získají teoretické základy a praktické nástroje pro rozvoj zodpovědného rozhodování u žáků včetně technik podporujících kritické myšlení a řešení problémů. Naučí se identifikovat osobní hodnoty žáků a efektivně je začleňovat do výuky s cílem podpořit jejich individuální rozvoj. Osvojí si základní metody kariérového poradenství, díky nimž budou umět žákům pomoci při hledání jejich silných stránek a směřování budoucí kariéry. Naučí se vytvářet bezpečné prostředí pro diskusi o hodnotách a kariérových cílech žáků. Účastníci si odnesou praktické nástroje, jako jsou interaktivní aktivity na podporu rozhodování – Pyramida rozhodování, kariérového plánování a reflexe osobních hodnot – Barrettův model osobních hodnot.

Anotace vzdělávacího programu:

1. Úvod do tématu Definice klíčových pojmů: zodpovědné rozhodování, osobní hodnoty, kariérový rozvoj. Jak ovlivňuje rozvoj hodnot a rozhodování připravenost žáků na budoucí život. 2. Rozvoj zodpovědného rozhodování u žáků Principy zodpovědného rozhodování a jeho vliv na život žáků. Techniky a aktivity na podporu kritického myšlení a řešení problémů: - Analýza rozhodovacích situací – „Pro a proti“, „Rozhodovací pyramida“. - Práce s hodnotovými dilematy (např. scénáře „Co bys udělal?“, „Hodnotová stupnice“, „Hodnotové karty“). - Role učitele jako průvodce při rozhodování žáků – „Kladení otevřených otázek“. 3. Kariérový rozvoj a směřování žáků Co je kariérové poradenství a proč je důležité začít již na základní škole. Identifikace silných stránek, zájmů a schopností u dětí. Praktické nástroje a aktivity na podporu kariérového rozvoje: Vytváření jednoduchých kariérových plánů. Vision board. Simulace pracovních situací (např. „Den povolání“). Spolupráce školy, rodičů a komunity při kariérovém rozvoji žáků.4. Osobní hodnoty a jejich význam ve výuce Co jsou hodnoty a jak ovlivňují chování a rozhodování žáků. Metody na identifikaci osobních hodnot žáků: Sestavování „žebříčku hodnot“. Barrett model osobních hodnot. Diskuze o hodnotových dilematech (např. „Pomoci kamarádovi vs. dodržet pravidla“). 5. Reflexe a sdílení zkušeností mezi pedagogy Sdílení příkladů dobré praxe mezi účastníky semináře. Diskuze o úspěšných aktivitách na podporu zodpovědného rozhodování a kariérového rozvoje. 6. Závěr a aplikace do pedagogické praxe Shrnutí klíčových poznatků a naučených technik. Doporučení pro každodenní práci s žáky při rozvoji jejich hodnot a rozhodovacích dovedností. Plánování, jak získané poznatky implementovat do výuky.

Území: Zlín, Vsetín

Číslo programu

A318-95-232-251-WS-04

Kód programu

A318

Garant

Ing. Radovan Výsmek

770 131 703
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Zlín
Datum konání

29. května 2025, 9:00–12:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Věra Kundratová

icon map pin

Místo konání

Základní škola JINOTAJ Zlín, s.r.o., Filmová, Zlín 1-Kudlov

icon map pin

MAX účastníků

14

icon map pin

Cílová skupina
ředitelé škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, vedoucí pracovníci škol a školských zařízení, zástupci územních kabinetů

Přihlásit se