Workshop - Osobnostně sociální výchova - Zodpovědné rozhodování, kariérový rozvoj a osobní hodnoty
Podpora zodpovědného rozhodování a rozvoje osobních hodnot při přípravě žáků
Hashtagy: #Osobnostnisocialnivychova #Rozhodovanizaku #Karierovyrozvoj #Osobnihodnoty #Vychovakzodpovednosti #Pedagogickedovednosti #Rozvojkritickehomysleni #Hodnotovavychova
Typ vzdělávacího programu: Workshop
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci získají teoretické základy a praktické nástroje pro rozvoj zodpovědného rozhodování u žáků včetně technik podporujících kritické myšlení a řešení problémů. Naučí se identifikovat osobní hodnoty žáků a efektivně je začleňovat do výuky s cílem podpořit jejich individuální rozvoj. Osvojí si základní metody kariérového poradenství, díky nimž budou umět žákům pomoci při hledání jejich silných stránek a směřování budoucí kariéry. Naučí se vytvářet bezpečné prostředí pro diskusi o hodnotách a kariérových cílech žáků. Účastníci si odnesou praktické nástroje, jako jsou interaktivní aktivity na podporu rozhodování – Pyramida rozhodování, kariérového plánování a reflexe osobních hodnot – Barrettův model osobních hodnot.
Anotace vzdělávacího programu:
1. Úvod do tématu Definice klíčových pojmů: zodpovědné rozhodování, osobní hodnoty, kariérový rozvoj. Jak ovlivňuje rozvoj hodnot a rozhodování připravenost žáků na budoucí život. 2. Rozvoj zodpovědného rozhodování u žáků Principy zodpovědného rozhodování a jeho vliv na život žáků. Techniky a aktivity na podporu kritického myšlení a řešení problémů: - Analýza rozhodovacích situací – „Pro a proti“, „Rozhodovací pyramida“. - Práce s hodnotovými dilematy (např. scénáře „Co bys udělal?“, „Hodnotová stupnice“, „Hodnotové karty“). - Role učitele jako průvodce při rozhodování žáků – „Kladení otevřených otázek“. 3. Kariérový rozvoj a směřování žáků Co je kariérové poradenství a proč je důležité začít již na základní škole. Identifikace silných stránek, zájmů a schopností u dětí. Praktické nástroje a aktivity na podporu kariérového rozvoje: Vytváření jednoduchých kariérových plánů. Vision board. Simulace pracovních situací (např. „Den povolání“). Spolupráce školy, rodičů a komunity při kariérovém rozvoji žáků.4. Osobní hodnoty a jejich význam ve výuce Co jsou hodnoty a jak ovlivňují chování a rozhodování žáků. Metody na identifikaci osobních hodnot žáků: Sestavování „žebříčku hodnot“. Barrett model osobních hodnot. Diskuze o hodnotových dilematech (např. „Pomoci kamarádovi vs. dodržet pravidla“). 5. Reflexe a sdílení zkušeností mezi pedagogy Sdílení příkladů dobré praxe mezi účastníky semináře. Diskuze o úspěšných aktivitách na podporu zodpovědného rozhodování a kariérového rozvoje. 6. Závěr a aplikace do pedagogické praxe Shrnutí klíčových poznatků a naučených technik. Doporučení pro každodenní práci s žáky při rozvoji jejich hodnot a rozhodovacích dovedností. Plánování, jak získané poznatky implementovat do výuky.
Území: Zlín, Vsetín
Číslo programuA318-95-232-251-WS-04 Kód programuA318 |
|
Garant
Ing. Radovan Výsmek
770 131 703
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
29. května 2025, 9:00–12:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|