Workshop - Osobnostně sociální výchova - navazování a udržování vztahů v třídním kolektivu - aktivity pro přímou práci s žáky, inspirace a sdílení vlastních zkušeností

Praktické nástroje a techniky pro budování pozitivní atmosféry ve třídě

Hashtagy: #Osobnostnirozvoj #Socialnivychova #Pracesdetmi #Podporavztahu #Uciteleinspirace #Spolupracevetride #Seberegulace #Zvladanistresu #Pozitivniatmosfera

Typ vzdělávacího programu: Workshop

Vstupní úroveň účastníků: začátečníci

Cíl vzdělávacího programu:

Účastníci získají teoretické i praktické znalosti o vlivu vztahů na atmosféru ve třídě. Naučí se konkrétní aktivity a techniky pro podporu vztahů v kolektivu včetně her na seznámení, budování důvěry a řešení konfliktů. Osvojí si praktické přístupy k vedení diskusí, třídních kruhů a skupinových aktivit, které posilují spolupráci a empatii mezi žáky a posilují vztahy a vytvářejí bezpečné prostředí pro spolupráci. Získají nástroje pro upevňování pozitivních vztahů mezi žáky, což přispěje k lepší atmosféře ve třídě a k efektivnějšímu učení.

Anotace vzdělávacího programu:

1. Role vztahů a sociálních dovedností v třídním kolektivu Definice klíčových pojmů: etické chování, prosociální chování, sociální interakce. 2. Dynamika třídního kolektivu a navazování vztahů Jak fungují vztahy v dětském kolektivu, fáze vývoje skupiny a jejich vliv na vztahy mezi žáky, faktory ovlivňující kvalitu vztahů (osobnostní rozdíly, role dětí ve skupině, komunikace). 3. Praktické aktivity na podporu vztahů a spolupráce Aktivity na seznámení a navazování vztahů (např. hry na hledání společných zájmů, „Kdo jsem?“, „Kruh jmen“, „Mapa přátelství“). Cvičení na budování důvěry a posilování spolupráce (např. kooperativní hry, týmové úkoly) – „Společná stavba“, „Slepý průvodce“, „Hledání pokladu“. 4. Zvládání konfliktů a prevence problémového chování Nejčastější příčiny konfliktů mezi žáky. Techniky a strategie pro zvládání konfliktů (např. mediace, „hra na řešení sporů“) – „Dvě strany mince“, „Kruh řešení“, „Jak by ses cítil?“ Jak učit žáky konstruktivní komunikaci a empatii „Já výroky“, „Kruh komplimentů“, „Empatická štafeta“. Využití prvků nenásilné komunikace – 4P – Popis, Pocit, Potřeba, Přání. 5. Etické a prosociální chování Co je etické chování a proč je důležité pro harmonické vztahy. Jak rozvíjet prosociální chování žáků (např. pomoc ostatním, respekt, laskavost). Aktivity na podporu prosociálního chování (např. „Pavouk dobrých skutků“, reflexe chování žáků) – „Dárce úsměvů“, „Strom laskavosti“. 6. Inspirace a sdílení zkušeností mezi účastníky Sdílení příkladů dobré praxe mezi pedagogy. Diskuse o úspěšných aktivitách a přístupech. Společná tvorba aktivit zaměřených na podporu vztahů ve třídě. 7. Závěr a aplikace do praxe Shrnutí základních poznatků a technik. Plánování, jak získané poznatky a aktivity implementovat do třídní praxe.

Území: Zlín, Vsetín

Číslo programu

A318-95-232-251-WS-03

Kód programu

A318

Garant

Ing. Radovan Výsmek

770 131 703
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Zlín
Datum konání

10. dubna 2025, 9:00–12:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Věra Kundratová

icon map pin

Místo konání

Základní škola JINOTAJ Zlín, s.r.o., Filmová, Zlín 1-Kudlov

icon map pin

MAX účastníků

14

icon map pin

Cílová skupina
ředitelé škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, vedoucí pracovníci škol a školských zařízení, zástupci územních kabinetů

Přihlásit se