Workshop - Osobnostně sociální výchova - navazování a udržování vztahů v třídním kolektivu - aktivity pro přímou práci s žáky, inspirace a sdílení vlastních zkušeností
Praktické nástroje a techniky pro budování pozitivní atmosféry ve třídě
Hashtagy: #Osobnostnirozvoj #Socialnivychova #Pracesdetmi #Podporavztahu #Uciteleinspirace #Spolupracevetride #Seberegulace #Zvladanistresu #Pozitivniatmosfera
Typ vzdělávacího programu: Workshop
Vstupní úroveň účastníků: začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci získají teoretické i praktické znalosti o vlivu vztahů na atmosféru ve třídě. Naučí se konkrétní aktivity a techniky pro podporu vztahů v kolektivu včetně her na seznámení, budování důvěry a řešení konfliktů. Osvojí si praktické přístupy k vedení diskusí, třídních kruhů a skupinových aktivit, které posilují spolupráci a empatii mezi žáky a posilují vztahy a vytvářejí bezpečné prostředí pro spolupráci. Získají nástroje pro upevňování pozitivních vztahů mezi žáky, což přispěje k lepší atmosféře ve třídě a k efektivnějšímu učení.
Anotace vzdělávacího programu:
1. Role vztahů a sociálních dovedností v třídním kolektivu Definice klíčových pojmů: etické chování, prosociální chování, sociální interakce. 2. Dynamika třídního kolektivu a navazování vztahů Jak fungují vztahy v dětském kolektivu, fáze vývoje skupiny a jejich vliv na vztahy mezi žáky, faktory ovlivňující kvalitu vztahů (osobnostní rozdíly, role dětí ve skupině, komunikace). 3. Praktické aktivity na podporu vztahů a spolupráce Aktivity na seznámení a navazování vztahů (např. hry na hledání společných zájmů, „Kdo jsem?“, „Kruh jmen“, „Mapa přátelství“). Cvičení na budování důvěry a posilování spolupráce (např. kooperativní hry, týmové úkoly) – „Společná stavba“, „Slepý průvodce“, „Hledání pokladu“. 4. Zvládání konfliktů a prevence problémového chování Nejčastější příčiny konfliktů mezi žáky. Techniky a strategie pro zvládání konfliktů (např. mediace, „hra na řešení sporů“) – „Dvě strany mince“, „Kruh řešení“, „Jak by ses cítil?“ Jak učit žáky konstruktivní komunikaci a empatii „Já výroky“, „Kruh komplimentů“, „Empatická štafeta“. Využití prvků nenásilné komunikace – 4P – Popis, Pocit, Potřeba, Přání. 5. Etické a prosociální chování Co je etické chování a proč je důležité pro harmonické vztahy. Jak rozvíjet prosociální chování žáků (např. pomoc ostatním, respekt, laskavost). Aktivity na podporu prosociálního chování (např. „Pavouk dobrých skutků“, reflexe chování žáků) – „Dárce úsměvů“, „Strom laskavosti“. 6. Inspirace a sdílení zkušeností mezi účastníky Sdílení příkladů dobré praxe mezi pedagogy. Diskuse o úspěšných aktivitách a přístupech. Společná tvorba aktivit zaměřených na podporu vztahů ve třídě. 7. Závěr a aplikace do praxe Shrnutí základních poznatků a technik. Plánování, jak získané poznatky a aktivity implementovat do třídní praxe.
Území: Zlín, Vsetín
Číslo programuA318-95-232-251-WS-03 Kód programuA318 |
|
Garant
Ing. Radovan Výsmek
770 131 703
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
10. dubna 2025, 9:00–12:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|