Vizualizace a schémata ve výuce fyziky
Typ vzdělávacího programu: Intervize (konzultace)
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Na základě reflexe, sdílení zkušeností s využitím vizualizací a schémat ve výuce fyziky, vzájemné inspirace a diskuse získají účastníci praktický návod, jak mohou zkvalitnit svoji výuku.
Anotace vzdělávacího programu:
Program se zaměřuje na vzájemné sdílení a reflexi mezi učiteli fyziky, kteří již mají zkušenosti s využíváním vizualizací a schémat ve své výuce. Během setkání se budeme věnovat čtyřem konkrétním tématům: chemickým zdrojům napětí, zapojení elektrických spotřebičů, optickým čočkám a vedení tepla. Účastníci si jednotlivé výukové aktivity sami vyzkouší. Aktivity jsou navrženy tak, aby byly prakticky využitelné ve školní praxi a pomohly žákům lépe pochopit fyzikální jevy prostřednictvím vizualizace a experimentování.
Tyto aktivity zahrnují práci s tištěnou infografikou a jednoduché experimenty s běžně dostupnými materiály a pomůckami, které lze snadno začlenit do výuky.
Účastníci budou sdílet úspěchy a výzvy, se kterými se setkali při začleňování vizualizací do výuky, a diskutovat, jak tyto metody přispívají k lepšímu pochopení fyzikálních jevů žáky.
Setkání nabídne prostor pro:
· Předávání inspirativní praxe v podobě vizuálních materiálů, schémat a grafických zobrazení.
· Konzultace případových studií a kazuistik z vlastní výuky.
· Diskuzi nad možnostmi zlepšení vizualizačních technik a jejich přínosu pro žáky.
· Reflexi a zpětnou vazbu.
Území: Česká Lípa, Liberec
Územní metodický kabinet: Přírodní vědy
Číslo programuA316-95-171-251-INT-04 Kód programuA316 |
|
Garant
Mgr. Lucie Musilová
773 093 999
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
25. března 2025, 15:00–18:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|