Desatero NPI ČR úspěšné práce s heterogenní třídou III.
Diferencované vyučování
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Seminář je založen na využití metodického materiálu NPI ČR, publikace „Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou“ (dále Desatero) publikovaný na webu zapojmevsechny.cz. Tato publikace byla rozšířena o reflektivní deník učitele, který ke každé zásadě nabízí nástroj pro sebehodnocení, žádoucí profesní rozvoj učitele i kolegiální sdílení zkušeností v podobě check-listu, který je možné využít také jako samostatný nástroj či jako podklad pro kolegiální sdílení zkušeností. Třetí díl z třídílné série prezenčních seminářů umožňuje pedagogickým pracovníkům rozvíjet kompetence pro práci s pestrou třídou, a to se zaměřením na nastavení různé obtížnosti a tempa výuky a umožnění volby obtížnosti výuky žáky samotnými. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení.
- blok 30 minut
- Úvod – seznámení účastníků, zjišťování očekávání
90 minut
- Promýšlejme zadání obsahově gradovaných úloh – realizace diferencované a individualizované výuky, osvědčené tipy pro zadávání gradovaných úloh, uzpůsobení obsahu a stupňů náročnosti gradovaných úloh, využití Bloomovy taxonomie cílů.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele. Vyzkoušení způsobu, jak s tímto nástrojem pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou v oblasti zadávání a práce s gradovanými úlohami.
Přestávka (60 minut)
2. blok 90 minut
- Umožněme žákům pracovat svým tempem – proč respektovat individuální učební tempo žáků, strukturalizace výuky jako výhoda pro všechny žáky.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele. Vyzkoušení způsobu, jak s tímto nástrojem pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou při respektování učebního tempa žáků.
Přestávka (15 minut)
3. blok 90 minut
- Používejme kotvící aktivity pro rychlejší žáky – osvědčené tipy pro využívání kotvících aktivit, kotvící aktivity související s konkrétní vyučovací hodinou, předmětem, napříč předměty, relaxační aktivity.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k praktickému využívání kotvících aktivit při výuce.
Přestávka (15 minut)
4. blok 60 minut
- sdílení zkušeností, diskuse, reflexe
Číslo programuA449-25-22-251 Kód programuA449 |
|
Garant
PhDr. Olga Chalupová
773 595 813
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
14. května 2025, 9:00–15:30
Cena
1500,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|