Desatero NPI ČR úspěšné práce s heterogenní třídou III.

Diferencované vyučování

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Anotace vzdělávacího programu:

Seminář je založen na využití metodického materiálu NPI ČR, publikace „Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou“ (dále Desatero) publikovaný na webu zapojmevsechny.cz. Tato publikace byla rozšířena o reflektivní deník učitele, který ke každé zásadě nabízí nástroj pro sebehodnocení, žádoucí profesní rozvoj učitele i kolegiální sdílení zkušeností v podobě check-listu, který je možné využít také jako samostatný nástroj či jako podklad pro kolegiální sdílení zkušeností. Třetí díl z třídílné série prezenčních seminářů umožňuje pedagogickým pracovníkům rozvíjet kompetence pro práci s pestrou třídou, a to se zaměřením na nastavení různé obtížnosti a tempa výuky a umožnění volby obtížnosti výuky žáky samotnými. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení.

 

  1. blok 30 minut
  • Úvod – seznámení účastníků, zjišťování očekávání

 90 minut

  • Promýšlejme zadání obsahově gradovaných úloh – realizace diferencované a individualizované výuky, osvědčené tipy pro zadávání gradovaných úloh, uzpůsobení obsahu a stupňů náročnosti gradovaných úloh, využití Bloomovy taxonomie cílů.
  • Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele. Vyzkoušení způsobu, jak s tímto nástrojem pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou v oblasti zadávání a práce s gradovanými úlohami.

Přestávka (60 minut)

2. blok 90 minut

  • Umožněme žákům pracovat svým tempem – proč respektovat individuální učební tempo žáků, strukturalizace výuky jako výhoda pro všechny žáky.
  • Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele. Vyzkoušení způsobu, jak s tímto nástrojem pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou při respektování učebního tempa žáků.

Přestávka (15 minut)

3. blok 90 minut

  • Používejme kotvící aktivity pro rychlejší žáky – osvědčené tipy pro využívání kotvících aktivit, kotvící aktivity související s konkrétní vyučovací hodinou, předmětem, napříč předměty, relaxační aktivity.
  • Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k praktickému využívání kotvících aktivit při výuce.

Přestávka (15 minut)

4. blok 60 minut

  • sdílení zkušeností, diskuse, reflexe
Číslo programu

A449-25-22-251

Kód programu

A449

Garant

PhDr. Olga Chalupová

773 595 813
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Základní vzdělávání
  • 1. stupeň ZŠ
  • 2. stupeň ZŠ
Kraje
  • Brno
Datum konání

14. května 2025, 9:00–15:30

Cena

1500,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Klára Majcíková, Ph.D.

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Brno, Moravské náměstí 249/8

icon map pin

MAX účastníků

18

icon map pin

Cílová skupina
asistenti pedagoga, odborní pracovníci školních poradenských pracovišť, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ

Přihlásit se