Zavádění formativního hodnocení do praxe
Hashtagy: #formativnihodnoceni
Typ vzdělávacího programu: Krajský workshop
Vstupní úroveň účastníků: Pro všechny zájemce o téma.
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci získají příležitost sdílet své dosavadní zkušenosti a konfrontovat je se zkušenostmi a názory ostatních a vzájemně se tak inspirovat.
Na konci budou účastníci schopni:
- popsat rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením,
- vyjmenovat základních pět principů formativního hodnocení (přístupu) a popsat, jak je lze realizovat v praxi,
- vytvořit základní sadu kritérií hodnocení pro různé typy žákovských výstupů,
- identifikovat principy, které lze již pozorovat v jejich vlastní výuce,
- vybrat konkrétní techniky, které mohou nově zavést do své praxe.
Anotace vzdělávacího programu:
Program je koncipován jako krajský workshop s dílnou. Účastníci budou aktivně zapojováni napříč programem. Řadu technik a metod budeme sdílet prostřednictvím videozáznamů nebo přímé zkušenosti a následně budeme diskutovat o jejich výhodách či případných rizicích. Zaměříme se na zjišťování stavu momentálního porozumění u žáků, pozorování důkazů o učení a získávání zpětné vazby od žáků na konci hodiny. Účastníci si vyzkouší hodnocení z perspektivy žáků a svoji zkušenost budou bezprostředně diskutovat s ostatními. Budou mít také možnost vytvářet materiály pro formativní hodnocení přímo v rámci workshopu (např. Checklisty a sady kritérií).
Území: Domažlice, Klatovy, Tachov, Plzeň-jih, Plzeň-město, Plzeň-sever, Rokycany
Územní metodický kabinet: Jazyky a komunikace
Číslo programuA315-95-142-251-KWS-02 Kód programuA315 |
|
Garant
Mgr. Bc. Petra Duspívová Hlávková
770 199 058
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
6. června 2025, 9:00–15:30
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|