Webinář Prevence syndromu vyhoření a stresu - jak neplýtvat energií a uspět v práci

Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání

Vstupní úroveň účastníků: účast účastníků bude doložena printscreenem obrazovky

Anotace vzdělávacího programu:

Na pedagogy bude společnost vyvíjet stále větší tlak a přenášet odpovědnosti společnosti a rodičů na pedagogy. Obsahem vzdělávacího programu je náhled do ověřených pracovních technik a postupů, jak oddálit vyhoření z profese, lépe se vyrovnat se stresory, osvojit si pozitivní myšlení a optimismus, udržet si vysokou výkonnost a efektivitu až do vysokého věku. V tomto programu chceme posílit lásku pedagogů k jejich profesi, ke svěřeným žákům a studentům, ukázat pedagogům, jak vzdělávat žáky co nejšířeji a poskytnout jim i měkké dovednosti. Chceme jim poradit, jak obnovit zájem žáků a studentů o vzdělávání, měnit jejich postoje a snížit odpor vůči námaze. Důraz klademe na pocit přetížení, který si z velké části člověk způsobuje sám. V závěru budeme diskutovat o překážkách na cestě seberozvoje a realizace svého potenciálu.

Obsah dvoudenního webináře:

1. den 

1. blok (90 minut)

  • Co je to osobní zodpovědnost commitment? Za co přebírám odpovědnost.
  • Syndrom vyhoření – teoretický úvod. Křivka efektivity a přetížení mozku.
  • Příčiny syndromu vyhoření. Příznaky syndromu vyhořeni. Fáze procesu vyhoření.

Přestávka 60 minut. 

2. blok (90 minut)

  • Čemu v mém životě je třeba říci NE a být efektivnější a spokojenější (závislosti, nezdravý životní styl, nežádoucí kompenzace, výmluvy, lži).
  • Hrozí syndrom vyhoření i vám? Vyhoření je následek ztráty motivace a stupňujícího se vnějšího tlaku a zatížení. Jak poznáte, že se blížíte psychickému vyhoření?
  • Diagnostika syndromu vyhoření. Výhody a nevýhody sebe-diagnostiky a sebepoznávání ( ukázky dotazníků - sebevědomí, efektivní využívání času, odkládání úkolů).

2. den (90 minut)

1. blok 

  • Mějte vyvážené prvky VUR – výkon – učení se – radost a potěšení. Vliv hormonů, neurotransmiterů na náš mozek, jak je možno ovlivnit sympatikus a parasympatikus a snížit tak vnímání stresu.
  • Změna nevýhodných postojů je velmi účinnou prevencí vyhoření – uvědomění si, co je v životě důležité a co je pomíjivé a nepodstatné.

Přestávka 60 minut. 

2. blok

  • Nebezpečí zneužívání IT technologií, návrat k přirozené zábavě, přírodě a životu.
  • Odmítání nadměrných požadavků okolí, od rodičů, žáků, společnosti. Uvědomění si hranic svých práv a odpovědností.
  • Bloky na cestě k seberozvoji a aktivnější využívání vlastního potenciálu.

Z webináře bude pořízen záznam, odkaz na záznam bude rozeslán účastníkům webináře. Webinář bude možné zhlédnout po 15 dnů po skončení webináře (pro jeho kontrolu a pro potřeby účastníků, neboť možnost opětovného zhlédnutí považujeme za jednu z didaktických výhod této formy realizace).

Číslo programu

V11-03-21-251

Kód programu

V11

Číslo akreditace

MSMT-27322/2021-5-892

Garant

Dagmar Sobotková

731 503 728
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Umělecké vzdělávání
  • Vzdělávání vedoucích pracovníků
  • ZUŠ/SUŠ
Kraje
  • Olomouc
Datum konání

28. dubna 2025, 08:00–14:30

Cena

800,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • PhDr. Miroslav Pospíšil

icon map pin

Místo konání

on-line

icon map pin

MAX účastníků

40

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ

Přihlásit se