Webinář Prevence syndromu vyhoření a stresu - jak neplýtvat energií a uspět v práci
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Vstupní úroveň účastníků: účast účastníků bude doložena printscreenem obrazovky
Anotace vzdělávacího programu:
Na pedagogy bude společnost vyvíjet stále větší tlak a přenášet odpovědnosti společnosti a rodičů na pedagogy. Obsahem vzdělávacího programu je náhled do ověřených pracovních technik a postupů, jak oddálit vyhoření z profese, lépe se vyrovnat se stresory, osvojit si pozitivní myšlení a optimismus, udržet si vysokou výkonnost a efektivitu až do vysokého věku. V tomto programu chceme posílit lásku pedagogů k jejich profesi, ke svěřeným žákům a studentům, ukázat pedagogům, jak vzdělávat žáky co nejšířeji a poskytnout jim i měkké dovednosti. Chceme jim poradit, jak obnovit zájem žáků a studentů o vzdělávání, měnit jejich postoje a snížit odpor vůči námaze. Důraz klademe na pocit přetížení, který si z velké části člověk způsobuje sám. V závěru budeme diskutovat o překážkách na cestě seberozvoje a realizace svého potenciálu.
Obsah dvoudenního webináře:
1. den
1. blok (90 minut)
- Co je to osobní zodpovědnost commitment? Za co přebírám odpovědnost.
- Syndrom vyhoření – teoretický úvod. Křivka efektivity a přetížení mozku.
- Příčiny syndromu vyhoření. Příznaky syndromu vyhořeni. Fáze procesu vyhoření.
Přestávka 60 minut.
2. blok (90 minut)
- Čemu v mém životě je třeba říci NE a být efektivnější a spokojenější (závislosti, nezdravý životní styl, nežádoucí kompenzace, výmluvy, lži).
- Hrozí syndrom vyhoření i vám? Vyhoření je následek ztráty motivace a stupňujícího se vnějšího tlaku a zatížení. Jak poznáte, že se blížíte psychickému vyhoření?
- Diagnostika syndromu vyhoření. Výhody a nevýhody sebe-diagnostiky a sebepoznávání ( ukázky dotazníků - sebevědomí, efektivní využívání času, odkládání úkolů).
2. den (90 minut)
1. blok
- Mějte vyvážené prvky VUR – výkon – učení se – radost a potěšení. Vliv hormonů, neurotransmiterů na náš mozek, jak je možno ovlivnit sympatikus a parasympatikus a snížit tak vnímání stresu.
- Změna nevýhodných postojů je velmi účinnou prevencí vyhoření – uvědomění si, co je v životě důležité a co je pomíjivé a nepodstatné.
Přestávka 60 minut.
2. blok
- Nebezpečí zneužívání IT technologií, návrat k přirozené zábavě, přírodě a životu.
- Odmítání nadměrných požadavků okolí, od rodičů, žáků, společnosti. Uvědomění si hranic svých práv a odpovědností.
- Bloky na cestě k seberozvoji a aktivnější využívání vlastního potenciálu.
Z webináře bude pořízen záznam, odkaz na záznam bude rozeslán účastníkům webináře. Webinář bude možné zhlédnout po 15 dnů po skončení webináře (pro jeho kontrolu a pro potřeby účastníků, neboť možnost opětovného zhlédnutí považujeme za jednu z didaktických výhod této formy realizace).
Číslo programuV11-03-21-251 Kód programuV11 |
Číslo akreditaceMSMT-27322/2021-5-892 |
Garant
Dagmar Sobotková
731 503 728
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
28. dubna 2025, 08:00–14:30
Cena
800,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|