Pedagogický time management
jak si lépe zorganizovat čas i priority a efektivně delegovat v prostředí školy
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Vstupní úroveň účastníků: začátečníci
Anotace vzdělávacího programu:
Předpokladem k efektivnímu řízení činností v pracovním týmu i pro organizaci vlastní práce je time management. Je součástí sebeřízení a prostředkem vyhnutí se zátěžovým situacím, stresu či prokrastinaci.
Naučíte se efektivně nakládat s časem určeným pro nepřímou práci (ale i svým osobním časem), udržitelně jej organizovat, prioritizovat i delegovat. Osvojíte si dovednosti pro stanovování, reflektování i vyhodnocování cílů, ale také pro delegování úkolů v rámci třídy i pracovního kolektivu.
Cílem workshopu je praktické ovládnutí technik k efektivnímu (sebe)řízení a organizaci nepřímé práce pedagogických pracovníků. V rámci programu se účastníci seznámí s plánovacími nástroji a technikami, které si prakticky rovnou vyzkouší a přizpůsobí svým individuálním potřebám. Osvojí si techniky pro stanovování měřitelných a splnitelných cílů, prioritizaci, reflexi a vyhodnocování stanovených cílů. Seznámí se s dobrou praxí spolupráce a delegování v pedagogickém prostředí. A skrze praktické využití osobního časového snímku a individuální výkonnostní křivky si vytvoří krizový plán pro náročné období školního roku.
Skrze individuální přístup, sebepoznání a praktický nácvik získá účastník nové dovednosti vedoucí k větší duševní pohodě, prevenci vyhoření, efektivnější práci a sebeorganizaci.
- Úvod do time managementu, sebepoznání a specifika práce s časem a jeho organizací u pedagogických pracovníků
- Význam work-life balance, osobní prevence vyhoření a tvorba nových návyků
- Wellbeing v pracovním i osobním životě pedagogických pracovníků
- Techniky pro efektivní plánování času dle osobnostní typologie (včetně cyklického plánování pro ženy)
- Osobní SWOT analýza nakládání s časem
- Časový snímek dne, jeho praktické využití a analýza
- Osobní výkonnostní křivka – identifikace problémových/krizových situací v životě pedagogického pracovníka, práce s vlastní výkonnostní křivkou a vytvoření krizového plánu
- SMART CÍLE – formulace individuálních splnitelných cílů, prioritizace, reflexe a vyhodnocování
- Matice řízení času – praktické určování priorit v pracovním i osobním životě
- Delegování v pedagogickém prostředí
rozvoj pedagogických kompetencí:
- Wellbeing učitele – sebeřízení, sebeorganizace, sebepéče, sebereflexe
- Rozvoj a podpora růstového nastavení mysli – podpora osobnostně profesního růstu
- Sociální kompetence – efektivní komunikace, spolupráce a delegování
- Manažerské kompetence – praktické dovednosti pro řízení a organizace nepřímé práce, prioritizace, třídní management, efektivita
- Networking pedagogických pracovníků
- Celoroční kontinuální rozvoj
Praktické, individuální a pro učitele přizpůsobené uchopení time managementových pouček a jejich aplikace do učitelského života (nepřímé práce) přispěje k větší duševní pohodě, efektivnímu využívání individuální energie a celkovému zkvalitnění školního klimatu.
Číslo programuN40-01-14-251-01 Kód programuN40 |
|
Garant
Mgr. Sylvie Vágnerová
608 083 411
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
2. dubna 2025, 8:30–13:00
Cena
2170,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|